Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 591 ggr
Lillninna
0

Äntligen här..

Hej alla!

Är så glad att jag hittade den här sidan idag. Gjorde mitt första försök att utesluta socker för några veckor sedan och lyckades i nästan tre veckor, sedan kom återfallet. Tänkte att jag kunde nog ta en liten bit semla, det slutade med nästan 3 och ett väldigt illamående. Ångest, självförakt, ja ni vet hur det är och med det ett forsatt ätande. Skulle vilja vara med i en Faa grupp men har ingen i närheten där jag bor, vart så glad när jag hittade denna sida. Har suttit och läst och gråtit i en timme nu, glad över att inte känna mig ensam och se er alla modiga som skriver på den här sidan. Tack Kia för ditt fantastiska jobb. Det börjar gå upp för mig varför jag mått som jag mått under alla dessa år, varför jag alltid känt igen mig bland alkolister och andra missbrukare utan att förstå varför.

En timme i taget nu,

Tack till Er alla

Lilla Ninna

Gronstedt
0

Välkommen Lillninna!

*en minut i taget om timmarna är långa*

Lillninna
0

Tack Gronstedt!

korseett
0

till och med sekunder får du räkna när det är värst.

Välkommen hit och lycka till. Skriv om framgångar och bakslag, läs om oss andra och hur vi hanterar och inte klarar att hantera situationer. När du ramlar av så på det igen, se det som en lärdom om dig själv. Försök att finna exakt vad som gjorde att du började med missbruket igen. Känn dig inte misslyckad för att du har ramlat dit utan res på dig och se sanningen i vitögat även om det svider och på det igen.

Kia
0

Du är jätte välkommen hit ska du veta och jag vet precis känslan när man hittar till ställen där man bara gråter och gråter för man känner igen sig i saker. Man är INTE ensam om alla tokigheter *ler*. Vissa dagar gråter jag över dom men vissa dagar skrattar jag åt dom. FAA är inte så utspritt i landet tyvärr, men kanske OA finns i din närhet?

Igen välkommen hit och din resa har precis börjat :)

Kram Kia

kerstinjo
0

Välkommen hit Ninna!

Kerstin