Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1112 ggr
Jenya
0

Ny här :)

Hejsan!

Detta är första gången jag tittar in här och det är ett bra styrke forum!
Alla kan hjälpa varandra det gillar jag :D

Anledningen till att jag hamnade här är att jag slutade röka i söndags (tog sista ciggen i lördagskväll) och ja det har gått väldigt bra. tidigare har jag alltiud sagt att jag ska "försöka sluta röka" och då har jag alltid behövt ha ett paket eller några cigg hemma för att vet att jag kan ta en cigg om jag vill. blir alltid döds sugen om jag vet att jag inte har cigg hemma, men sen kan jag gå och köpa ett paket och då försvinner röksuget. men resultatet av att ha cigg hemma (nära till hands) och säga "försöka sluta röka" resulterar precis i vad man kallat det.. ett försök. för man lämnar dörren öppen till att röka altså tankarna om att man faktiskt skulle vilja röka igen.

den här gången sade jag "jag ska sluta röka" jag gick till affären och lämnade tillbaka ett paket cigg som jag hade köpt dagen innan, och det öppnade paketet jag hade skickade jag hem till min mamma (som röker.. såklart Räcka ut tungan)  Jag har inte varit speciellt röksugen, kanske under tillfällen som jag brukar "fylla ut med att röka" typ väntan på bussen, telefonsamtal till tråkiga saker. men inte så mycket att jag blivit nervig. Det känns skönt att ha sagt "Nu får det vara nog" att verkligen ta sej i kragen och känna efter vem jag vill vara och smått börja ändra det. nu ska jag ta tag i min kondition och skaffa aerobic videos så jag kan börja träna hemma och känna att jag går ner lite i vikt (är alltid rädd för att gå upp i vikt när man slutar röka, oftast det som fått mej att börja igen) Oj vad mycket text det blev Generad hoppas ni orkar läsa ändå Skrattande

får inte glömma att säg att min pojkvän är lika duktig och slutar han med, utan honom hade det inte gått :) 

Kramar!

Helenaf76
0

Välkommen hit! :-)

zeretki
0

Välkommen!

Jenya
0
Gronstedt
0

Starkt jobbat! Grattis!

zeretki
0

Bra och grattis till ännu en dag!

HannaJonsson
0

Vad duktig du är! Kämpa påGlad!!

Jenya
0

Tackar! tackar! :D fortfarande rökfri snart två veckor :) och det går bra!

Gronstedt
0

Pojkvännen också?

Jenya
0

Jajjamensan! :) han är min starkaste pelare :)

[linda-pinda]
0

Härligt att höra! Både om rökningen och pojkvännen ;-)

Margareta
0

Grattis Jenya!

Numer pensionär i Nynäshamn

Kia
0

Åhhh vad bra gjort. Två veckor det är riktigt bra

HannaJonsson
0

Hur går det för dig nu?

Ciiviic
0

jenya  - :O har du slutat röka :O

you go girl : ]

Jenya
0

#13 inte så bra, ett storbråk gjorde att suget kom tillbaka. och dum som jag var höll jag mej inte. för det var ju så lätt att lägge ner ciggen sist så ja jag borde kunnabara ta några nu.. :/

#14 haha lääänge sedan, men jag tror jag ska ge det ett försök till nu igen, ciggen smakar inte gott längre och jag får ont i halsen. jag menar vad är det för mening med att fortsätta då?

Kia
0

Egentligen är det ingen mening med att röka men det är inte alltid så lätt att sluta med allt.Glad

Jenya
0

Nej mest tror jag att det var en trots grej.. typ se vad du fick mej att göra.. barnsligt jag vet men e man arg så kan man lätt bli omogen :/

Ciiviic
0

Jenya   - Du är så jävla underbar och stark : ) Så du kmr klara allt :] de vet jag :]

HannaJonsson
0

#17 Haha det är så klockrent vad jag skule kunna börja röka för.. Titta nu hur det gickRäcka ut tungan.. snacka om vrång.. men men så r jag och tydligen du med..haha..

Men trots allt är det aldrig bra att röka.. det är så många nära mig nu som blivigt sjuka av det.. 3 har dött i cancer och 1 har fått kol och 2 har fått cancer men överlevt.. jag hoppas alla andra klarar sig.. fy det är så hemskt.. Det är därför jag är så anti Rökning.. Men jag vet oxå att sånna här texter som jag just skrivigt inte är speciellt bra.. För jag skule bara bli sur och irriterad om någon sa så till mig.. haha.. Men jag tänker att någon gång måste det ju hjälpa..?!