Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1713 ggr
sockerloppan
0

Beroendebehandling nedräkning..

Hej

Snart åker jag . Skall lägga in mig för avgiftning den 19 feb och till behandlingshem ungefär en vecka senare för minst 4,5 månaders behandling.

Gissa om det skakar..

Äter godis i mängder men dricker inte alls och sömntablett Imovane varje natt. Tidigare när jag varit abstinent från socker och alkohol, upp till 7 månader, har jag ändå ätit Imovane och inte fattat att detta triggar sockret o alkoholen igen.Nu blir första gången jag tar bort allt.

Hur ska det gå? Bo på främmande plats med nya människor runtikring hela tiden..Jag ser detta som en chans och jag är skiträdd.  säger sockerloppan

ways
0

Lycka till !

sockerloppan
0

tck tack

kerstinjo
0

Lycka till!

Det kommer att gå jättebra och på behandlingshem får man ofta en mycket nära kontakt med andra beroendemänniskor. Och en alldeles speciell kontakt som man i regel inte får i "verkliga" livet. Man kan skratta, gråta och svära ihop. Kan vara en skön känsla att umgås med likasinnade!

Det kanske inte är någon tröst, men de flesta brukar vara livrädda vid första mötet med det nya. Men jag lovar att du kommer att bli väl omhändertagen!

Kerstin 

Kia
0

Jag vill också önska dig lycka till …. Kom tillbaka och berätta hur det har gått om du vill berätta för oss. :)Tror det kommer gå jätte bra för dig

Kram

Hoppfull
0

Stort lycka till härifrån med!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

stora och varma lyckönskningar. Det är bra att vara rädd men modig!

sockerloppan
0

Tack alla söta rara.GladPrecis vad lilla jag behöver höra.

Det är läskigt o lite spännande och jag har svårt att riktigt fatta att jag ska åka iväg så länge..saknar redan mannen o hunden.

Jag har oxo en känsla att detta är den stora chansen för mig o min kropp. Än har jag inte diabetes o ingen hjärtinfarkt, men fortsätter jag så här så blir inte mitt liv varken långt eller friskt.Jag är 44 år och det är dax att prova leva tror jag.

kram loppan

kerstinjo
0

Klart att du klarar det! 4 o ½ måndad kan vara som en evighet när man har det framför sig.

Men när man är mitt i det så går det jättefort! Jag lovar!

Får jag fråga vart du ska?

Kerstin 

sockerloppan
0

Hej

Jag ska till Linneagården.

Idag fick jag upp en sån stor sorg och rädsla att lämna mitt hem.Helt plötsligt vart det verkligt att jag ska åka..Bara gråter .

Det blir nog bra bara jag kommer iväg. Nu är det 10 dagar kvar. Hur ska dessa bli…äter godis som en galning.  kram carina

kerstinjo
0

Försök att se det så här; vad är 4½ månad av ditt liv? Tänk om den korta tiden kan få in dig på ett bra spår? Tänk om de få månaderna av ditt liv kan ge dig många, många år av ett bra mående?

Tänk vilken chans du får!

Klart att du är rädd och nervös, det är ju något stort och omvälvande som händer. Men jag lovar att du kommer att bli väl mottagen.

Jag lovar också att du under din tid på Linneagården kommer att få många hjärtliga skratt!

Lycka till!
//Kerstin

Kerstin 

Hoppfull
0

Nej precis som Kerstinjo skriver är det ju inte konstigt om du är orolig och rädd… det vora nog mera konstigt om du inte vore det!

Det blir säkert kanon när du väl är där.

sockerloppan
0

Ja Jag ser att detta är en chans och jag är skiträdd. När jag berättar för "utvalda" vad jag ska göra möter jag mycket värme och stöd och flera tycker jag är modig..

Ja vet inte jag. Modig jo eller impulsiv och dumdristig.. Jag är nog alltihopa och lite till. Jag fick höra att endast 5 % av beroendesjuka får vård!! herregud det är hemskt. Jag är tacksam för att soc satsar på mig.och rädd……..

kram carina

Gose
0

Jag önskar dej verkligen lycka till !!! Förstår att du är nervös, det hade jag åxå varit. Det kan verka som en lång tid men tiden går ju så fort. Var rädd om dej.

Kram Nettan

kerstinjo
0

# 12 Jo, det är sant det är inte många beroendemänniskor som får/tar emot hjälp.

Vet du? Du tillhör de utvalda!Glad

Kerstin 

Kia
0

Tänker på dig sockerloppan… Håller tummarna för dig

Kram

korseett
0

får man vara så krass att man får komma med kommentaren att soc tycker att du är VÄRD att satsas på? För det är du!

sockerloppan
0

hi hi..jag är värd det…så har jag inte tänkt förut..och jag tar emot hjälp och jag är utvald..hihi Generadkram   carina

Hoppfull
0

Ja så ska du nog sannerligen se det för det är verkligen inte alla som får den möjligheten :)

Lycka till igen!!

korseett
0

Imorgon är det dags och jag önskar dig ett stort, varmt lycka till! Då börjar ditt nya liv. Jobbigt kommer det säkert att bli men det är bra att må dåligt och desto roligare blir det när man mår bättre senare.

Håll ut nu du tappra tös! Vi tänker på dig här och om du kan få tillgång till Internet något så gärna skriv en rad och berätta hur det går.

*kram*

mollward
0

Jag önskar dig också lycka till!

Du kommer att ta ett stort stort steg på din livsväg att leva i tillfrisknande.

KRAM!

aase-andersson
0

Lycka till du kommer att lyckas, tro inget annat.. och du kommer att trivas..