Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettstöd
Läst 1277 ggr
Eva63
0

Slutar röka i dag...

Behöver alla tips som ni kan ge. Positivt tänkande bla. Inte så lätt att göra slut med sin bästa vän, som är jävulen själv…Skrikandes

Nu ska jag kämpa…….Skrattande

AnneN
0

Håller tummarna för dej =)
Minns jag rätt så har du hund… då suget blir starkt så ta en promenad med hunden, träna något(lydnad, trix mm) ut och busa och se till att sysselsätta dej tills det värsta är över.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjo
0

Lycka till! Som Biobio säger, ta hunden och ge dig ut när suget känns för svårt.Glad

Kerstin 

Hoppfull
0

Lycka till från mig med!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

fettbramat
0

Lycka till Eva! Jag har varit rökfri sedan mitten av september 2007. Jag försöker se mig själv med rökfria ögon. Det jobbigaste för mig var de tre första dagarna och sedan när det hade gått  månader. Mysko! Men det är något med talet tre.

kerstinjo
0

#4 Talet tre?Fundersam

Kerstin 

[Beavis]
0

Tre månader är en milstolpe vad gäller mycket men främst vad gäller beroendeavvänjning.

Jag har flera vänner både rökare och alkoholister som åkt dit igen efter tre månader. Så det gäller att du är uppmärksam då och inte trillar dit.

Dels kanske för att du normalt börjar slappna av efter så "lång tid" men också fö att gifterna på allvar lämnar kroppen då och kroppen då reagerar? jag är ingen läkare men det är min teori….

Lycka till

pippa__
0

Jag tror nog mer på att man går och koncentrerar sej så pass mkt på talet 3 så man till sist blir knäpp och kanske åker dit ändå =) Själv åkte jag dit en liten snabbis efter 1 vecka rökfri. Sen dess har jag inte rört en cigg

Lycka till Eva!!! Mitt tips är att dricka vatten när du blir sugen, det funkade på mej iaf :D

Kia
0

Lyckönskningar från mig med :)

Hur går det för dig?

Eva63
0

Tack alla…………Cool

#8….Jo tack, saknar ju min bästa vän jävulen….Fot i munnnen, hur man nu kan göra det ? Men jag kämpar på, och försöker tänka på allt positivt att inte vara rökare.

kerstinjo
0

# 6 Jag har aldrig hört talas om tre månader som milstolpe vid beroendesjukdomar.

Kanske därför jag aldrig känt av någon 3-månadersabstinens?Fundersam

Kerstin 

Tilda-T
0

När jag hade varit rökfri i tre (3) månader så drömde jag en natt att jag rökte och drog djupa halsbloss och sen när jag hade gjort detta drömde jag om den ångest som jag fick efter att jag inte hade klarat mig från rökningen trots mina 3 rökfria månader.

Vilken känsla att vakna upp och inte ha rökt… den var fantastisk, jag hade ju inte rökt!!!!  Efter den drömmen vände det och sen har jag aldrig ens funderat på att röka igen, det är nu 26 år sedan.

Lycka till Eva, håller tummarna för dig!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

ways
0

hehe Tilda coolt!

Jag lyssnade på radion i en dröm.. Kunde svära på att det var en riktig radio, jag hörde alla olika instrument i låten som spelade…Men det var en dröm! :D

ett tips..?

jag citerar Richard Bandler

"Det bästa med det förflutna är att det är över… och det bästa med framtiden, är att den kommer.. Du kan välja att fylla den med någonting bra, eller någonting dåligt… Ditt val"

Good Luck

Gose
0

Slutade röka för 2 1/2 år sedan. Det bästa jag har gjort. Efter att ha rökt i 30år så fick det vara nog. Kan tacka min dotter (då 9 år) för det var hon som fick mej att sluta. Det är ingen som trodde att jag skulle klarar det! Det gäller att man hittar en sysselsättning. Jag virkade grytlappar ! Tog ett par tuggummi om dagen i ca 2 mån. Nu har jag blivit en sådan där fd rökare som gnäller om hur illa det luktar Generad Det gäller att hitta på andra saker att göra vid de tillfällen man brukade röka. Jag sa inte att jag SKULLE sluta utan att jag skulle FÖRSÖKA sluta. Lycka till !!!

Kram

Kia
0

Eva63 hur går det?

:)