Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1011 ggr
Kia
0

Frågor

Gör en liten frågeställning till er sockerberoende, men man kan garanterat som i alla droger byta ut ord och sätta in sin egna drog i svarsalternativen :)

(mina svarsalternativ är för långa så jag kunde ej göra ngn fin svarsalternativs grej) 

När jag känner sug efter en viss typ av mat kan jag då känna igen mig i följande?

A) Jag känner sug efter något ätbart som är hårt eller krispigt istället för att uttrycka min ilska eller mitt missnöje, rädd för att säga "NEJ".

B) Jag känner sug efter något ätbart som är mjukt eller segt för att vis min sårbarhet genom att be någon hålla om mig istället för att tillåta mig själv uttrycka min smärta eller sorgsenhet.

C) Blir sugen på sötsaker därför att jag behöver bli älskad och kan antingen inte be och få mina behov tillgodosedda eller lever i en olidlig situation där mitt hjärta skadas…..

(De som är med i FAA , känner säkert igen detta från Steg 2)

/Kia

aase-andersson
0

Tänk vad enkelt allt blir med ord….. bara någon annan skriver dom…Generad

fiffi86
0

Jag skulle behöva gå på ett FAA-möte, men det verkar inte finnas i min stad.

aase-andersson
0

kanske NA då? det går jag på eftersom de andra inte heller finns där jag bor.

Kia
0

Eller OA… Overeaters anonyma. Det är samma som FAA i princip. FAA riktar mer in sig på socker och vet och mjöl men jag har varit på OA möten och de är riktigt bra de med…. Kolla länk om det finns i din stad :)