Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 953 ggr
majsan37
0

socker beronde

hej

e det nån som har ett bra knep att bli fri från socker

jag har ett socker beronde som kommer att ta kneken på mig om jag inte slutar nu…

min kropp skriker efter att jag ska sluta äta socker men jag kan inte

så jag skriker på HJÄLP JUST NU !!!

kram Marianne innan sockret tar mitt liv !!

korseett
0

välkommen hit majsan37! Ja det gäller att bunkra upp med mängder av fet mat. När det är nödläge så köp skivad fet ost och drick vispgrädde direkt om du orkar. Det är jobbigt och du kommer säkert att falla men det viktiga är att bli medveten om att du gör det och så upp igen.

Slutar gör du med att hiva ur allt i skåpen som du kan baka på eller göra något av hemma. Handla inte ensam och när du är mätt. Handla efter lista. Ät LCHF men det har jag sett att du är inne på kolhydratersajten. Ät bär för de innehåller lite kolhydrater jämfört med annat tjafs.

Läs och lär här så kommer du säkert att finna din väg

Lycka Till!

Gronstedt
0

Välkommen säger jag också! Ja, det enda knepet som någonsin hjälpt mig är LCHF.

korseett
0

"Handla inte ensam och när du är mätt".

haha vilket syftningsfel det blev! Det är klart att du ska handla när du är mätt och inte när du är hungrig för då brukar det gå åt pipsvängen

Kia
0

Välkommen Majsan :)

Det är en bra start att erkänna det för sig själv så som du har gjort.:)

Ser att du är med på kolhydrater.ifokus med och där kan du hitta massor av matnyttig information om LCHF som är den enda vägen som hjälpt mig rent matmässigt. Men sen är det så mycket annat vi sockerberoenden måste reda ut förutom matbiten oftast och då är denna sajten bra pga. allt stöd man får och där ingen tycker man är tokig :)

Finns det några FAA eller OA möten där du bor? Kanske skulle kunna vara en väg för dig. 

Ta det bara lugnt och gör det enkelt och ta framförallt en dag i taget, tänk inte längre framåt.

Ja, jag vet det är lätt att skriva och svårare att göra, men när man väl gör det så fungerar det faktiskt :)

Skriv vad du vill här på forumet :)

Kram Kia

Kia
0

Hur går det Majsan?