vin eller öl
Hej
jag vet en dum fråga men jag ska ut på äventyr i helgen och undrar då kan man njuta av ett glas vin(rödvin) eller ett glas öl på lördagkvällen eller sabbar man allt då ?
mvh Maria

Jag är inte sockerberoende så jag vet inte riktigt. Men om du ska dricka så vet jag att rött vin är det med minst kolisar och så… för övrigt har jag för mig att whiskey eller konjak var det ultimata :) inte så gott till mat kanske men ska man bara sitta och smutta lite så?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag läste på www.kosttipset.se att en halv liter öl innehåller 200 kalorier och ett glas sött vin 120 kalorier.
På de flesta sidor rekomenderades vin eller vatten i stället för öl.
Jag är heller inte sockerberoende, men visst kan man få smutta på ett glas rödvin??
Fast inte jag, förstås!
jag som då är totalt sockerberoende, dricker inte. Jag vågar inte helt enkelt. Jag har aldrig druckit alkohol och sen triggat så jag velat äta efter det. Har jag det så har det varit mer dagen efter. Men där är massor av socker i alkohol, jag kunde inte tänka mig en fest där jag skulle vara nykter, nu har jag varit det flera gånger och jag har haft jätte kul och det fungerar alldeles utmärkt för mig.
Men ska du dricka så rekommenderar jag nog också vin eftersom öl är flytande socker säger man ofta. Pröva dig fram, kanske fungerar det för dig att ta ett glas vin eller så :)