Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 731 ggr
Kia
0

Dagens goda gärning/komplimang

Vill starta en tråd där man kan skriva om dagens goda gärning.

Att göra en god gärning för någon annan eller att bara ge en snäll komplimang till någon annan är något jag vill sträva efter att göra varje dag.

Så jag tänkte att det kanske är någon mer som vill hänga på. Det behöver inte vara avancerat. Kan bara vara att man säger till någon annan att de har en snygg tröja på sig :)

Vad som!' Men att göra någon annan glad helt enkelt :)

/Kia

Kia
0

Idag är det total snö kaos och rena is banan i Skåne. Själv har jag jobbat och skulle ta bussen hem. Bor ca 3 mil från jobb. Efter 2½ nästan 3 timmars väntan på en buss som aldrig kom och tår och fingrar som helt höll på att frysa sönder så bestämde jag mig för att ta en taxi. Eftersom det strulade på jobb så var jag redan en timme sent därifrån så jag ringde och då sa de att de betalar en taxi hem till mig. Jag vet det rör sig om 600 kronor,så ingen rolig betalning att själv lägga pengar på.

Det stod annat folk vid busshållsplatsen också. Men 3 st och jag stod lite avsides så när taxin kom, erbjöd jag dom att åka med mig gratis.

De hade väntat lika länge som jag. Gissa om de var tacksamma :)

Med andra ord en god gärning. (även om det inte var jag som betalade)

(ska läggas till att fortfarande hemma efter nu 4 timmar är jag helt frusen än)…. Fy bubblan vad kallt det är när det blåser.

AnneN
0

Då vill jag passa på att ge dig Kia en komplimang för att du är en så bra Sajtvärd här på beroendenSkrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kia
0

Anne , tack så jätte mycket Generad men det är Ni som gör sidan som delar så öppet om allt.

Citronmeliss
0

Jag vill också gärna ge en komplimang till dig Kia för en sida full av värma och förståelse som du tagit initiativet till och håller så levandeGlad

Vill samtidigt ge Gronstedt en komplimang för att han blivit Medarbetare här inne det uppskattar jag! Skrattande

Vet att jag tyvärr inte skriver jättemycket själv men läser och finner stor behållning över att få ta del av allt som skrivs och diskuteras härGenerad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Kia
0

Ni är så snälla som ger mig komplimanger *ler* 

Idag sa jag till min kollega att jag tycker hon gör ett fantastiskt jobb som vår administra ansvarig. Man märker inte ens att det blir gjort, det bara görs. Ibland undrar jag när hon gör det för allt blir bara gjort. 

Det är verkligen roligt att ge folk komplimanger eller göra en god gärning man känner sig själv väldigt varm inombords :)

Gronstedt
0

Ååååh, jag hade missat #4! Bock och tack för snälla ord!

Kia
0

Puttar upp denna tråden :)

kerstinjo
0

Ibland påminns man av att livet är väldigt skört, det är så lätt att ta saker för givet. Men på bara en kort sekund kan hela ens liv förändrats.

Ensam kan jag inte ta på mig äran av att ha gjort en god gärning dag. Men tillsammans med min AA-grupp har jag lyssnat och bara "funnits till" för en medberoende som miste tre nära och kära idag.

Kerstin 

aase-andersson
0

#8 att lyssna hör till de godaste gärningar man kan göra.. kramar till er i denna svåra stund.

en kram utan att vilja ha en tillbaka är en god gärning. helt kravlöst.

Ciiviic
0

Jag vill ge dagens ros till min älskade mamma som är så svårt sjuk just nu !! Hon får den bara för att !