Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettstöd
Läst 1333 ggr
kerstinjo
0

%¤78+9g5*>#!!!!!! Sluta röka!

Ajaj, har återigen varit hos tandläkaren och återigen fått samma besked! SLUTA RÖKA!!

Jag har varit jätteduktig på att stoppa huvudet i sanden och stundtals varit totalt döv. Inte har jag varit läskunnig heller!Generad

Men nu är det allvar om jag vill rädda mina tänder.

Maken tog med sig två limpor cigaretter till sitt jobb i morse och sålde dem billigt. *fnys*. Eftersom det var såå synd om mig fick jag ett nytt stort dataskrivbord. Men det går ju inte att röka!Oskyldig

19 stackars små ynkliga cigaretter har jag kvar.*pust*

Det är inte lätt att vara gift med mig i dag. Jag körde ut honom till att köpa "tjejsnus" ifall det blir för jäkligt.

Typiskt en missbrukarpersonlighet att måla fan på väggen långt innan. Jag har ju inte ens slutat än.Generad

Men jag tycker i alla fall synd om mig själv och ser framför mig en hysteriskt röksugen person, som har gått upp sisådär 20 kg.

Kerstin 

catfoot
0

Du fixar detta, med den rätta viljan brukar det gå som en dans (nja nu tog jag nog i)..Men på nått sätt så fixar man det om man verkligen vill..Ja la mitt cigarettpaket en dubbelhelg för 10 år sen i skåpet, bestämde att nu fick det vara nog..Å på den vägen är det, cigarettpaketet kastade jag framåt midsommar..isst kom suget, visst ville man skrika, men det gick ändå förvånadsvärt bra, nu när jag ser tillbaka…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

sockerloppan
0

Kerstin.

Att vara beroende av att stoppa "saker " i munnen det vet jag massor om och jag hejar på dig.

Du kommer att bli en rökfri person som kan känna dofter o smaker och 20 kilo upp det tror jag inte kanske 5.J

ag vet ätt det är jätte- jobbigt att bara tänka på detta att sluta. Kanske en minut i taget är nog. Lura hjärnan lite..

Jag ska lägga in mig o avgiftas på Tisdag och det enda som funkar att tänka är en lite stund i taget ..Jag är skitskraj men längtar oxo…. Jag kan omöjligt ta till mig att leva utan choklad o prinsesstårta..men kanske en dag i sänder är möjligt..

Att leva utan cigg blir annorlunda. Min man rökte 20 Camel utan filter i 20 år, försökte sluta flera ggr och till slut hände detta: Ciggen tog slut och han köpte inga fler och det har han inte gjort på 22år nu.Vi firar varje år den 21 Oktober.

Jag önskar dig all lycka till med tänderna i behåll kram Carina

kerstinjo
0

Tack ska ni ha. Jag har ju fortfarande cigaretter kvar 17 st, så än är det lugnt. Men jag målar fan på väggen i alla fall.

Ut och cykla ska jag i alla fall, så att relexerna ryker och gummit osar runt däcken!

Jätte-jätte kram till dig Carina. Det kommer att gå bra, jag lovar!

Jag har under min livstid varit på flera olika behandlingshem och jag har alltid blivit väl mottagen. Och trivts!

Åker du direkt till behandlingshemmet efter avgiftningen? Vet du hur lång avgiftning som är sagd? Skynda långsamt bara.

Kram

//kerstin

Kerstin 

AnneN
0

Kerstin detta fixar du =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kia
0

Hur går det Kerstin?

Tror på dig!

korseett
0

Hejar på dig Kerstin! Det kommer att gå vägen!

KallblodsLotten
0

Heja heja!

Tilda-T
0

Är ciggarna slut nu? Hur går det ?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

kerstinjo
0
V-lang
0

*asg* tanken var ju god iaf =)

[BeautifulPink]
0

Jag gick upp tio kilo när jag slutade röka - det höll i 1½ år sen var jag där igen pga trots mot min dåvarande kille.