Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 1107 ggr
kerstinjo
0

OT. Städat bort spindlar.

Har varit hos min dotter i dag och städat bort spindelnät och spindlar i hennes tvättstuga, så nu får vi se om denna spindelrädda "unge" vågar sig dit och tvätta.

Den stora skörden blev två halvslöa spindlar.

Är det någon annan här som har fobier för spindlar? Eller något annat.

Kerstin 

Karmatarerskanise
0

Ja fy! Spindlar och alla insekter är något jag är livrädd för. Har ångest för våren och sommaren … Får panik bara av att tänka på alla äckliga djur som kommer fram och kommer in :/ Problemet är att jag inte ens klarar av att döda dem.

AnneN
0

Spindlar får existera bara de inte är nära mej, men mina 2 största fobier är nog mörker och speglar i mörka rum är nog det värsta

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

#2 Jag hatar att gå förbi mörka fönster utomhus. Och jag klarar inte heller av speglar i mörker. Min fantasi spelar mig spratt ;)

Allamej
0

Jag är fobisk för att som har mer än 4 ben…. och djupt vatten… och att stå på stolar eller likvärdiga höjder… riktigt höga saker kan jag göra. inge som helst problem… så länge jag kan vara relativt säker på att jag dör när jag landar och inte gör illa mig så är det lugnt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

catfoot
0

Hu jeda mej..Jag är livrädd för dessa vedervärdiga kryp…Bara tanken får mig att få rysningar i hela kroppen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kerstinjo
0

Nu har jag inte så ont av diverse kryp, men tvestjärtar och fästingar är hemska. Men jag hade smådjursfobi när jag var yngre.

Kerstin 

[linda-pinda]
0

Japp! Spindlar är riktigt otrevliga saker! Därefter kommer väl alla insekter - dvs allt som har för många ben är otrevligt!
jag har blivit bättre dock; när jag var yngre och läste ordet "spindel" i en bok, fick ajg sedan bläddra tillbaka flera gånger, för att kontrollera att ordet inte hade krupit iväg…
Nä, jag skojar inte.
Numera försöker jag att hålla mig kall, för jag vill inte föra över denna spindelfobi på mina barn, så jag har av nödtvång helt enkelt fått sluta vara så paniskt rädd.

kerstinjo
0

Ett av mina barnbarn gilar att ha fickorna fulla av diverse konstiga kryp. Maskar kan man samla och hittar man en groda eller skalbagge att stoppa i fickan är lyckan gjord.Glad

Behöver jag säga att hans mamma inte är överlycklig precis? Sista "fyndet" var en ödla som han placerade i diskhon.Räcka ut tungan

Kerstin 

Tilda-T
0

Spindlar och andra småkryp gör mig ingenting.,,,,, men kom inte nära mig med en orm(spelar ingen roll att den är ofarlig) den krälande rörelsen som ormar  gör , gör att jag blir alldeles matt och kallsvettig.

Samma känsla får jag om jag måste se ner från högre höjder än 2 meter.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

V-lang
0

SPINDLAR!!!! Tvi vale jag är paniskt rädd för både spindlar, getingar och fästingar :/

Ciiviic
0

Nja, asså små spidlar är nog ingen fara för min del ! men däremot ormar… uschi uschi !

Men min största fobi är FÖTTER ! jag hatar dom ! finns inge värre än fötter… klarar inte ens av att röra min egna ! kommer nån med en fot för nära mig så får jag panik och kommer nån och ska "skoja" genom att köra foten imot mig kan jag börja gråta och bli as förbannad :P

kerstinjo
0

# 11 Jag tycker också att fötter är otrevliga saker och du är den första som jag hör har samma problem. Små barnfötter går an, men inga andra.

Kerstin 

Ciiviic
0

#12 - hehe aaah jag klarar av barnfötter tills dom är ungefär 2-3 år sen går det utför. ;P . Jag klipper mina tånaglar med jätte lång nagelsax som tvättas noga efteråt , ( sambon va trött på att köpa nya varje gång jag använta ) . Sen använder jag diskhandskar utifall ;P . Här kommer ingen åt mina fötter, om jag mådde illa när dom vart tvunga att ta på foten hur mkt som helst när jag skadade mig… Grina nog mest för att dom tog på foten , inte för att det gjorde ont ;P

V-lang
0

#11 #12 Jag måste skratta mitt i ert elände, min mamma hade också fotfobi. Jag hade ett helt helskotta på slutet när jag skulle hjälpa henne med naglarna, hon hade diabetes så det var viktigt att sköta hennes fötter. Hon grät, mådde illa, svor och fnittrade hysteriskt varenda gång och jag vart bara så trött på henne ;)