Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende
Läst 749 ggr
Maria444
0

Jag skäms för mig själv.........

Förra veckan var min första sockerfria vecka och jag var så otroligt glad att jag kunde vara utan…….. men igår var det kört jag stegade fram till köksskåpet och hällde upp 1 kopp med japansnacks

och satte mig vid datorn och jag hade bestämt att det bara skulle bli en kopp och inte mera. Men det blev 2 koppar och 1 kopp med jordnötter. Fick ont i magen och tänkte att det var en dag bara det är inte så farligt. Idag på em så kunde jag inte hålla mig har ätit jag blir 1,5kopp  japansnacks och 3 smörgåsar och ska inte äta smörgåsar för jag blir som konstig av det och vill bara ösa i mig mera och mera.

Nu har jag ont i magen igen för att jag har ätit för mycket och känner  hur dålig jag är och skäms för mig själv och vad jag gör.

/Maria

kerstinjo
0

Inte ska du skämmas, det hör till sjukdomsbilden att man ibland går något steg bakåt. Jag har också tagit många bakåtkliv.

Men det är NU som räknas och du vet ju vad fel du har gjort, det är det som är viktigt! Och dålig är du absolut inte!!

Kram!

Kerstin 

Gronstedt
0

Hej Maria444!

Den resan har många gjort många gånger. Ett fall är ett fall, men nu är det över. Skäms inte, vännen!

kickelina66
0

Det är bara att ta nya tag. Jag fick själv ett återfall i morse med överätning. Jag försöker lära mig att vara snäll mot mig själv när det händer och inte döma mig för hårt.

Hoppfull
0

Du är inte ensam vare sig om beteendet eller känslan!

Instämmer med de andra, döm inte dig själv så hårt utan ta nya tag igen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

V-lang
0

Jag tycker inte alls att du ska skämmas, utan tänk istället på vad duktig du var som klarade förra veckan, nu vet du att du föll för frestelsen och det gör vi alla någon gång. Så nu är det bara att ta nya tag, jag tycker du är jätteduktig =)

Maria444
0

Tack ni är så gulliga .

kram /maria