Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1778 ggr
Maryanna
2008-03-07 09:39
0

Bitten Jonsson

Är sockerberoende och har varit det i massor av år. Har utan något som helst resultat sökt hjälp om och om och om…….igen. Men ni som som lider av samma sjukdom vet ju hur det är. Har du varit på intensivvecka hos Bitten? Hur tyckte du att det var. 1 vecka låter ju så otroligt lite. Vad händer sedan? Har varit kolhydratfri i 12 dagar (föutom ett LITET återfall som jag bröt efter att ha ätit en bråkdel av vad jag brukar, resten åkte i sopnedkastet !) Det är ju förståss en fruktansvärd kamp, om inte varje minut så åtminstonde varje timme =( Försöker hitta på alla möjliga ursäkter för att skita i allt och bara vräka i mej, men jag har klarat mej än så länge =) Har hört att när man kör "avgiftning" så ska man även hålla sej ifrån alla mejeriprodukter som kommer från kossan. Är det det allmänna rekomendationen?? Kan tillägga att jag är 44 år, har haft andra missbruk i min ungdom men sockret tog över när jag fick barn för 21 år sedan. Har även ADHD (fick jag veta för ett par månader sedan), fibromyalgi sedan ca 25 år och svår IBS. Vore tacksam för alla era tips, råd och kunskaper. Ha en bra dag i det vackra vädret Skrattande

aase-andersson
2008-03-07 09:56
0

jag var på behandling hos bitten 2000 i 8 veckor det kommer jag aldrig att ångra någon gång. det bästa jag gjort för mig själv. intensiv är just intensiv…mycket bra.

lycka till och många kramar..

[linda-pinda]
2008-03-09 11:28
0

också intresserad. Berätta gärna mer om hur det var hos Bitten, vad man gör, vad man lär sig, vad det kostar…

aase-andersson
2008-03-10 09:41
1

gå in på www.bittenjonssoncenter.se eller om det är com.

Margareta
2008-03-12 23:07
0

Jag har varit hos Bitten på utredning - bara över en dag.

Jag klarar mig bra bara jag äter LCHF - som måste vara strikt - minsta avsteg så trillar jag dit.

Numer pensionär i Nynäshamn

Vette
2008-03-13 13:57
0

Var på en intensivvecka för 4 år sedan, det är det bästa jag har gjort. Rekommenderas varmt!

Kia
2008-03-16 23:57
0

Jag har aldrig heller besökt Bitten. Jag skulle så gärna vilja men det är en ekonomisk fråga antar jag då det inte är direkt gratis. Jag förstår att det kostar det är inte det och jag förstår att det är en investering för livet men när man då har barn och annat att försörja så går det inte bara att göra sådär utan vidare men jag skulle så gärna vilja. Jag har bara hört positivt om detta.