Mot 30 dagar
Jag inser att jag är på väg mot 30 dagars ärlig abstinens just nu. På tisdag är det 30 dagar, jag tar en dag i taget men det är en skön känsla att det är så nära 30- Jag har ju haft 30 dagar förr och längre men just nu är det väldigt speciellt eftersom jag jobbar med min sponsor i FAA.
Dessutom är det väldigt längesen jag klarade en så lång period att vara abstinent utan att jag fått något återfall. Återfallen har liksom bara kommit en efter en hela tiden och därför känns det bra att jag har en längre period fri just nu.
Det känns bra helt enkelt:)
Utan socker eller något annat………
Hur som helst en kram från mej. och en fanfar på tisdag
Vandra i Ljus å Skönhet
Utan socker och alla former av kohydrater med andra ord….
Där mitt största problem ligger….
#2 30 dagar,… kan väl inte passera utan flaggor och fanfarer!
Och det är det värt, Kia. Undrar om jag sku
lle klara det .
**Ska nog ta tag i nikotinet först….. fortsätt som du börjat…..
**
Vandra i Ljus å Skönhet
Kia, bra jobbat!!! Vad är väl ett Vasalopp mot detta?! 
Grattis Kia! Jag stöp ju på vägen men klarar du det så ska jag också klara det. *kram*
korseett, håller tummarna för dig :)
Härligt initiativ - har aldrig räknat dagar så jag vet inte vad jag har för rekord.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jättebra, grattis - jag har märkt att det fungerar bra att sätta upp delmål på det här sättet 30 dagar, 60 dagar och 90 dagar och man kan peppa sig och sätta kryss i almanackan.
Att vara abstinent är att vara fri - nu är det bara att köra på 30 dagar till :-)

Duktigt!! :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
30 dagar idag :) känns väldigt positivt denna gången.

Grattis Kia =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
åh grattis!!! *stor kram och rosor*
Tack, det känns väldigt bra :) tack för erat stöd Ni ska veta att det betyder oerhört mycket för mig att Ni finns :)
Kram
Grattis!! Bra jobbat
Grattis - superbra!!!
De 30 dagarna har nu blivit 42 det är helt galet känns det som då det känns ovanligt bra denna gången. Jag tar verkligen en dag i taget och jag inser att jag har nog inte riktigt gjort det innan. Dagarna blir bara fler och fler och FAN.. (ursäkta språket) vad jag mår bra av att vara sockerfri. Det är som ett helt annat levende…

Wow, stort Grattis och klappar på axeln!! Du gör ett strålande jobb, varje sekund, minut och timme…
Men åh så härligt Kia! Verkligen bra jobbat! Får jag fråga hur du äter nu (dessa fantastiska 42 sockerfria dagarna)? Är det "fakir" som gäller, elelr var drar du gränsen för vad som är en bra dag? Dit - fakir - har inte jag kommit… Tror inte ens att jag tänker sikta dit.
Och du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill!
#19 Nej jag äter inte fakir. Jag äter bara inte socker, vitt mjöl, vete eller snabba kolhydrater. Jag äter kött , fett och grönsaker som växer ovan jord.
Fakir blir för mig helt maniskt och det slutar med att jag tröttnar och då är jag tillbaka på ruta noll igen och det vill jag inte.
Typisk dag i min matplan som jag skapat själv ser ut såhär.
Frukost: 2 ägg med majonäs. Te med grädde i. (majonäsen gör att jag blir mätt på detta.
(på lördagar och söndagarna äter jag ägg och bacon)
Mellanmål: Kaffe med grädde i
Lunch: Kyckling med någon stekt grönsak typ svamp (stekt i smör då) Sen lägger jag smält smör på grönsakerna också för att få fettet som gör mig mätt.
Eftermiddag: Kaffe med grädde i.
Middag. Kanske En fläskkarre med blomkålsmos/broccolimos som jag gör med smör och grädde.
Dricker vatten till alla mina måltider. Är jag sugen någon dag så äter jag ost till kaffet.
Jag får kolhydrater i mig genom grönsakerna, men ibland har jag inte grönsaker, känns skönt att kunna välja om jag vill äta dom eller inte. Tänker genast tillbaka på alla dom grönsaker jag burit hem genom åren för jag skulle vara duktig som jag sen slängde för jag rörde dom aldrig.:)
Detta är bra dagar för mig och så lever jag varje dag. Men jag hittar alltid nya recept på kolhydrater.ifokus som jag då testar. Fläskfärslåda tillexempel. Jättegott och väldigt mättande.
Fråga gärna mer om du vill veta mer. jag svarar gärna:)
Kerstin, jo det är en rejäl kick för självkänslan , känns som man kan möta vad som helst *ler* Tack för stjärnorna

Grattis Kia! Vad du är duktig =)
Undrar om jag skulle klara det där, jag skulle verkligen behöva ta tag i min vikt och mitt osunda matintag.
Men jag får nog ta en sak i taget, är just nu inne på min 9:de dag utan cigaretter.
Tack !Var stolt över dig själv i att du klarat 9 dagar. Det är jätte starkt jobbat, jag vet hur svårt det är med rökningen . Där faller jag bara igenom hela tiden. Men en sak i taget antar jag :)

Ja som sagt man ska inte utmana ödet som min läkare sa då blir man bara besviken =) Man tar en sak i taget det är lugnast, jag får uppmuntra dig så får du göra det samma för mig :)
gör du det utan några hjälpmedel? Jag funderar på hjälpmedel men klarar inte av tuggumi av den enkla anledningen att där är sötningsmedel i det som sätter igång mitt ätande och det vill jag inte. Dessutom bränner det i halsen av dom fast jag tuggar som det står att man ska göra.

Jag har ingenting en så länge, ja om du inte räknar vanligt tuggummi då =) Förra gången jag höll uppe så snusade jag så i allra värsta fall så blir det så nu också, men jag ska försöka låta bli men suget finns där. Jag tog nån snus vissa dagar istället för att röka så mycket, så det är väl därför jag känner suget efter snuset istället =)
Nikotintuggummi kan inte jag heller med, det är riktigt vidrigt, men dom här nya tabletterna ska vara jättebra tyvärr kan inte jag äta dom pga andra medeciner.
Hej och grattis Kia!!
Själv är jag inne på min 198:e abstinenta dag! Rätt cooolt!

Wow mollward, coolt sannerligen 

Grattis Kia!
Du är verkligen superduktig!
Många kramar!
Fantastiskt alla ni som lyckas vara abstinenta! :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Mollward… WOW, Grattis det är verkligen en prestation. Antar att imorgon är det dag 200. Det är verkligen inspiration att höra någon som lyckats så länge. Verkligen grattis….