Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1467 ggr
Maria444
0

Jag får panik .....

Hej !

I början av mars  så fattade jag ett beslut om att jag hade fått nog av det här med socker,vitt mjöl och snabba kolhydrater.

Mitt beslut höll jag 8 dagar och  nu har det blivit ännu värre med sockerbehovet och att jag letar efter salta nötter och allt möjligt som jag inte ätit alls förut och i går kunde jag inte hålla mig från socker heller. Vet att jag inte ska med kroppen skirker något helt annat och jag får panik över  att veta att jag gör så fel…..nu är det påsk och det är MIn absolut värsta period. Jag hade bestämt mig att ingen godisbit skulle hamna i min hand för att sedan  kasta i mig näve efter näve tills jag nästan spyr.

AnneN
0

Jag dras med liknande problem, så fort jag ens tänker tanken att idag ska jag inte äta nått med socker i så skriker kroppen efter socker!
Försöker ta det dag för dag men som det är nu så måste jag ta minut för minut, jag får alltså tänka att jag klarar mig iaf en minut till och en till och en till så långt jag kan och då är varje sockerfri minut en seger mot abstinensbesvären.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gronstedt
0

*kramar om*

Been there, done that, bought the XXXXL T-shirt! Det enda som fungerar är att vräka i sig LCHF-mat tills det sprutar ur öronen! Kött, ägg och fisk med smör, majonnäs, grädde och ost tills du är mätt och glad. När suget ändå sätter åt, så börja om!

Lycka till, vännen, det är ruskigt att vara där du är …

Hoppfull
0

Usch vad jobbigt!

Jag håller helt med Gronstedt här, när det är socker kroppen kräver så är LCHF-maten ett mycket bra alternativ.

Lycka till och hoppas att du får en fin Påsk trots allt!

*kramar*

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Maria444
0

hej igen!

Men LCHF verkar så himla fett och jag vill ju inte bli tjockare än vad jag är ? Jag får även ont i magen av för mycket fett också

jag kan verkligen inte ät kokosfett som man tydligen ska äta blä.

kram Maria

Gronstedt
0

Det stämmer faktiskt att man inte blir tjock på LCHF, även om det finns en del som mår dåligt av det, i alla fall i början. Fast just för att bli av med sockersuget är inte det viktiga att äta mycket fett, utan att du inte äter kolhydrater. En kopp kaffe/te med vispgrädde när det sätter åt, eller några rejäla salamiskivor inrullade i ost till exempel.

Man måste inte snorta kokosfett Flört.

Hoppfull
0

Du blir inte tjockare av LCHF om du tar bort alla kolhydrater. Men du måste såklart känna att det fungerar för dig. Man måste inte äta kokosfett :) man kan steka kött eller lax och göra goda gräddiga såser eller gott aromsmör till istället om man vill och äta sallad och sådant till. Det viktigaste är att plocka bort kolhydraterna så att kroppen kan rensa ut och bort begäret.

Allamej
0

Jag är nu inne på min 8:e vecka med LCHF och det är inte så överdjävligt som man kan tro när man inte är van med tänket.

Först och främst, du behöver inte lägga till extra fett om du äter dom feta produkterna på marknaden, om du inte vill förstås :)

Något som jag tycker är otroligt gott och som tar en grisblink att göra är salami/ petit chevré/Salami… Lägg helt enkelt en bit petit chevre doux mellan 2 salamiskivor.

Ostlasagne blir jag inte heller less på men den måste man laga en dag i förväg och den har lika mycket stabilitet som kräm :D Jag har aldrig haft kokosfett i kaffe eller té, däremot gör jag äggmjölk av det :)

Jag vet var du är och jag vet vad du känner. Jag är själv beroende och när abstinensen är som värst kan man faktiskt döda för socker… Men håll ut, det är värt det. Och abstinensen kommer att försvinna. 

Stor kram till dig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Maria444
0

Tack ni är bara bäst.

Jag undrar bara hur ska jag göra för att lära mig äta LCHF???

kram Maria

Hoppfull
0

Gå in på systersajten Kolhydrater iFokus så kommer du att hitta allt du behover :)

Lycka till!!

Karmatarerskanise
0

Jag har ätit LC i 3 och en halv vecka nu. Jag har till skillnad från innan FÅTT ett sötsug. Har jag aldrig haft innan.

Men det är väl för att kroppen saknar kolisarna.
Jag lägger inte heller till en massa fett, men gör såser på matlagningsgrädde, äter korv med lite kolhydrater och tar mig en stor bit ost på kvällen då jag blir sugen på ngt :)

Har även ätit en skiva lingon grova till frukost var dag och ändå gått ner i vikt :)