Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1460 ggr
supermoccine
0

"Vi som överlede Rågsved"

Jag såg den dokumentären för en vecka sedan. Den finns på svt.se och handlar om "Drogsved", Rogsved på 70-talet och alla ungdomar som hängde på Slänten och knarkade. Den handlar om de som dog och om de som överlevde.

Av någon anledning fick den mig att känna så starkt. Jag grät massor. Särskilt intervjuerna med Benny slog an någon sträng och jag vet inte riktigt vad det var om det var igenkännande kanske eller något annat. Jag såg om den ett par dagar senare för att se om jag kunde analysera min reaktion, men då reagerade jag inte så. Min drog är socker, men det är väl iofs samma med allt. Känslorna och så. Jag tänkte att det kanske handlade om skönheten också. Benny och hans bröder var vackra och på något sätt griper vackra människors öden tag hårdare och det är väl av den anledningen filmstjärnor tenderar att vara vackra.

Någon mer som sett den?

Hoppfull
0

Såg det inte men har råkat ut för samma effekt när jag tittat på saker som rört vid gamla känslor för mig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kerstinjo
0

Jag såg den och det var en tragisk dokumentär om vad som hände efter det flummiga 70-talet.

Den grep mig också jättemycket särskilt som de var ungefär jämngamla med mig på 70-talet och mitt beroendeliv startade då på samma sätt.

Men det är så sanningen ser ut, merparten av mina vänner fastnade också i ett missbruk och är numera borta.

Kerstin 

Kia
0

vet Ni om det går i repris?

AnneN
0

Kia du hittar den här

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!