Det finns hopp!
Jag är gravt kolhydratberoende och har ätit LCLF i många år - med åtföljande återfall, förstås. Nu har jag ätit LCHF i ett år, och jag har förmånen att bo ensam och ha en medgörlig särbo, som antingen äter sin egen mat eller finner sig i att det inte finns bröd, pasta och liknande. Jag har bävat för den stund då mitt beroende skulle sättas på prov!
Men i går sov mamma över här, och hon vill ha sin morgonmacka - men det doftande brödet gav mig inte minsta sug där jag satt med skinka, ost och ägg.
Senare på dagen insåg jag att jag hade glömt ta med mig lunch, så jag gick ut och köpte en räksallad (majonnäs har jag en burk i kylen på jobbet). När jag hällde upp salladen i en skål visade det sig att de smugit in skruvmakaroner underst! Och där stod jag, pastaknarkaren som kunde äta ett halvkilo makaroner med Becel på, och pillar med avsmak undan skruvarna en och en. Jag kände faktiskt AVSMAK när jag såg dem! Å kan jag komma därhän, så finns det hopp för de flesta …
Helt lysande! *kram*
Jag tror också det finns hopp för mig, det kommer bara att ta tid… Och jag kommer nog aldrig att kunna äta en påse godis varje lördag, men det vill jag inte heller. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Härligt Gronstedt! Du är fantastisk och du ger även mig hopp!

Kanon Gronstedt!! Vilken glädje att känna att beroendedemonen är besegrad, kanske inte död men besegrad…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jättebra! Finns hopp :)
bra jobbat
jag får lite ångest när barnen rostar bröd och det ser så gott ut.
/Maria
Grönstedt, Jag fick mig ett leende på läpparna när jag läser ditt inlägg. För jag har gjort exakt samma sak med just pasta som funnits i en sallad som jag av misstag köpt och då inte sett att där låg pasta skruvar i botten. Ja, jag plockade också bort dom med avsky ,. Vi har nog kommit längre än vad vi själva kan tro det är helt fantastisk insikt och känsla….