Ärlighet.
Tänk vad ärlighet kan underlätta.
Mina arbetskamrater vet om mitt "förflutna" i lagom doser. Jag valde att berätta för dem och det är något jag aldrig har ångrat. Så mycket positiv respons jag har fått hade jag aldrig kunnat drömma om. Och vad lätt det gick när de väl visste.
Några hade sett filmerna "28 dagar" och "When a man loves a women" och av några jobbarkompisar blev jag överöst av frågor. Visst fanns det en enda som blev lite ställd och inte visst hur hon skulle hantera situationen, fastän hon visste sedan tidigare. Jag tror att hennes egna drickande kom lite för närma.
Så många kramar jag har fått och fortfarande får och så mycket beröm för att jag har orkat med.
Men, i januari slogs två avdelningar ihop med gemensam chef mm och samtidigt blev det cirkulation i personalgrupperna, vilket bidrog till att jag fick fyra nya arbetskamrater. Ja, inte helt nya eftersom vi träffas i omklädningsrum och liknande.
Nu sattes min vilja att vara ärlig på prov, inte så att ärligheten skrämmer mig utan snarare på hur jag skulle berätta. Och om det var nödvändigt.
Men nu är det gjort och om ni visste vad befriande det var! Jag vågade!! Jag har växt med detta och mina jobbarkompisar har hjälpt mig att växa. Tänk att man kan få så mycket positiv respons och vad skönt det var att slippa ljuga!

Låter riktigt härligt =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Du är fantastisk du kerstinjo!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Deta är lite off trådens ämne, men det slog mig det du skrev om henne som inte kunde hantera det riktigt, därför att hennes egna problem kom för nära - kanske det är därför detta med kolhydratberoende väcker så starka känslor, nästan hat ibland när olika dieter kommer på tal: Därför att alla (alla fall de flesta kvinnor och väldigt många män) någonstans i bakhuvudet vet att de inte är riktigt så magra och fagra och asketiska och vältränade som de borde
?

Vad underbart att höra :) ….
Men va bra och vad stark du är och modig kerstin!
Jag tycker också det är starkt och som du säger Kerstin, jag tror också att man vinner så mycket själv på att vara ärlig. Jag berättar också för jag vet att jag vinner mest på det. Mitt beroende är ju ändå av sådant slag att jag hela tiden blir bjuden och lockas och måste säga nej till den där kakan och det är ständigt påfrestelser. Berättar jag så slutar de bjuda och slutar fråga hela tiden.
Gronstedt, jag tror du har en mycket riktig poäng i det du säger där. Väldigt bra tankegång.

Ärlighet varar längst…och jag tror också att det stärker dig oerhört mycket, för mig är du en väldigt stark och omtänksam människa som ställer upp för dom du kan.
Och att sedan människor som man har runt omkring sig dageldax vet om vad man varit med om i sitt liv och accepterar en som den man var och den man nu är stärker en oerhört mycket och hjälper en framåt….så man ska vara rädd om varann.
Kram på dig vännen
äsch du är fortfarande modig för mig!