Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettpsykiskt
Läst 1423 ggr
BkZ_
0

Jobbig natt.

Igår började jag med nya tabletter mot min panikångest och jag är dåsig, illamående och lite panikslagen. Fundersam
Jag ser saker röra sig i ögonvrån och ser en bild utav min far ligga död på golvet.  Det känns som om jag är påväg att flippa ur totalt snart..men ja, jag vet jag kommer inte att dö..dock är det jobbigt.

Ångesten är på topp just nu.. 

Önskar att jag hade en vän nu att ringa..men de vänner jag hade här brevid mig har under loppet utav 3 månader vänt mig ryggen.

1 augusti ska jag vara ute ur lägenheten jag bor i nu och efter det vet jag inte vart jag ska bo eftersom jag inte kan få en lägenhet i mitt eget namn. Har egentligen varit hemlös sedan sensommaren 07. Jag hade precis börjat att koppla av lite nu när det plingade på dörren i torsdags. Där stod bovärden och en annan ifrån Örebrobostäder och sa att grannarna har ringt. Fundersam "Du förstår själv att du inte får bo kvar här"

Just nu förstår jag inte riktigt varför jag slutade att missbruka..Det är förbaskat svårt att slå sig in i samhället igen.. rätten till ens liv verkade nästan försvinna när jag började att ta droger. Om jag någonsin har haft den rätten. Jag hade fler vänner och människor runtomkring mig när jag levde mitt gamla liv. 

Det jag saknar mest är att få slippa känna något. Slippa minnas allt och bara få leva i min kalla värld. Det känns som om hela mitt liv hittills har varit en evig kamp och jag är inte så säker på om jag någonsin kommer att vinna. Jag är så trött på smärtan i mitt bröst, på lögner och människor som alltid vänder mig ryggen.

hm.. deppigt inlägg. Jag behövde mest bara få skriva lite. Där det finns andra som förstår mig.

Gronstedt
0

Fy f*n, vad jobbigt! Jag förstår att du undrar, det är ganska lätt ibland att tänka att det var bättre förr, innan man slutade och innan man fick alla jobbiga problem det medför. Men känn efter, vännen, det är ditt beroende som talar till dig igen, som försöker lura dig att återfalla genom att få dig att tro på att det finns fördelar. Tänk noga efter om det verkligen är sant!

*styrkekramar*

kerstinjo
0

Även deppiga inlägg är välkomna, det är ju därför vi finns här.

Du verkar att ha det jättejobbigt just nu och låt inte ditt mående lura dig till att ta ett återfall. Kan du inte försöka att kämpa på med våran hjälp?

Men du, när du säger att du saknar "att få slippa känna något" så kan det inte vara riktgt sant. Vi beroendemänniskor känner jättemycket och har även stor ångest i missbruket.

Fortsätt att kämpa på, håll ut, du klarar det! Trots allt jobbigt just nu så har du ändå kommit långt.

Många styrkekramar till Dig!

Kerstin