Sluta snusa, tips?
Nåt tips till en som vill sluta snusa?
finns inte mkt mer att säga :P
/Tore
Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

Jag tar också tacksamt emot tips!
Hoppas någon av våra snusare kan ge dig ett tips, jag har aldrig snusat mer än när jag var ung för jag skulle vara tuff och testa.

Att aldrig börja är väl det bästa ?????

Kan tipsa om nikotinfria snuset! Jag och min äldsta bror skulle sluta efter nyår. Han har lyckats bättre med snuset än vad jag har med mina cigg ;)
Vissa har han tagit några vanliga prillor men det har ändå fungerat väldigt bra med att ha nikotinfria.. för mycket har ju med känslan just att ha något under läppen.
testa annars nikotintabletter.. det funkar väldigt bra :) vet dock inte hur de fungerar på snusare då det är ca. 5 snusprillor i en cigg 

Stoppa in en påse med senap under läppen då är nog ej prillor så goda med tiden…
Och när du röker kan du doppa ciggen i tjära inna så vet du hur skiten smakar på riktigt…

Tack, men nej!
Vet hur farligt det är och jag ska sluta.
Att smaka på tjära vore bra dumt, tycker jag. Men jag hindrar då inte dig

Jag tänkte oxå på det nikotinfria snuset, det är ju tydligen många som tycker att det fungerar långt över förväntan.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har hört att akupunktur ska hjälpa. Snusar också och tänkte testa själv vid tillfälle.

Jag tror att det mesta fungerar bara man hittar motivationen och viljan. sen kan man behöva hjälpmedel.. men det går!
själv tänkte jag lyckas med att sluta röka. Om man barager det en chans så inser man att man inte behövde röka så mycket som man trodde.
Jag till ex. tände en cigg så fort jag gick ut genom ytterdörren eller av bussen. efter maten och efter kaffet. Dock insåg jag att det går bra att vänta.. det är inte så farlig som jag trodde och jag dog inte ;P

för mej gick det jätte bra att sluta snusa, men jag tror att jag hade den rätta motivationen.
Jag vaknade en morgon och insåg att jag bara hade en snus kvar, orkade inte be farsan fara och köpa så jag väntade till eftermiddagen (hade aldrig varit utan nikotin så länge sen jag började) och då råkade jag säga åt morsan att jag hade slutat, så på den vägen är det.
Jag tror inte på att man ska dra ner först, det är nog ännu jobbigare (om man inte har självdiciplin).
Har nu varit nikotinfri i exakt fyra veckor.