Vad är sockerberoende?
Jag misstänker att jag är/var sockerberoende och vill ju såklart bli av med det.
Ska man då undvika allt socker och allt som smakar sött?
Jag har slutat äta godis och dricka dricka nu iaf, eller ja allt som är gott har jag slutat med (kakor, godis, glass, dricka m.m), men jag äter fortfarande t.ex. lätt yoghurt det är ju ganska sött.
Men då är det så att jag börjat småäta ännu mer än tidigare och de känns som att jag bara sväller hela tiden, och de verkar som att mina bröst vill bli ännu större än F-kupa, Inge kul!

Socker är ju kolhydrater och vill man bli av med sitt kolhydratberoende så bör man nog börja fundera på att övergå till LCHF kost, intresserad av vad LCHF är? Kika då in på http://kolhydrater.ifokus.se/
Lycka till =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kan bli jäkligt svårt att inte äta kolhydrater när man går i skolan =/ och jag kan erkänna att jag verkligen försöker komma på saker för att slippa.

Kan de fixa specialkost för vegeterianer i skolan så bör de ju kunna fixa för lchf:are
_**/Mvh Anne

#3 Kanske, men troligtvis inte eftersom att det inte är ett måste för mej att äta sån kost, som t.ex glutenallergiker. och att inte äta kolhydrater är ju relativt nytt så de måste ältas ett tag innan skolan kommer på att det kanske är bra för eleverna.

iofs, men annars kanske det finns micro på skolan du kan få använda och ta med egen lunch? (bara lite förslag)
_**/Mvh Anne
Ok, kan bli torftigt men men… visst får du ta din egen mat i matsalen? Om så, låt då bli att ta de kolhydratrika matsakerna och äta bar det med protein och fett… ta extra fett om det är i närheten av den mat som serverades när jag gick skola sist…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det är svårt det där med just skolor då många ser LCHF som ytterligare en ny diet på marknaden. För någon som är sockerberoende är samma som vilken sjukdom som helst. Jag blir sjuk om jag tvingas äta ris och poitatis eller andra kolhydratrika ämnen då jag inte kan sluta äta då och det är illa när det sätter igång. För då handlar det inte om ris eller pasta längre utan det handlar om annat sött. Finns liksom varken stopp eller botten i mig då.
Men kanske att du undviker just den sk basfödan i skolan och håller dig till just köttet och fettet och hoppar över det andra. Mest för din egna skull så du kan få må bra. En beroendesjukdom är lika allvarlig som vilken sjukdom som helst. Under många år tyckte jag att det kan inte vara en sjukdom jag har för där fanns liksom ingen symptom på sjukdom som prickar på kroppen för en allergisk eller hösnuva eller pollen allergi. Men jag har insett idag att det är i allra högsta grad en sjukdom och när man då är i situationer som du kan befinna dig i skolan förstår jag hur svårt det kan vara. Man får göra det bästa av situationen. Kanske kan du prata med någon på skolan, skolsyster, kurator. Berätta om beroendeproblematiken du har kanske kan de hjälpa dig att få rätt kost. Vem vet kanske är de öppensinniga och vill hjälpa till.

5# jag tror nog att det ska finnas, en riktigt bra ide =)
6# Jag tror att man får ta med egen mat, men jag är inte säker.
7# Allt går att lösa bara man har villjan, och jag tror att viljan är påväg att komma.
Jag har gjort mycke som är bra för mej själv på sistone, jag har slutat snusa och slutat äta godis och andra sötsaker, och det var min villja som gjorde att jag klarade av det. Men villjan kan jag själv nog inte påverka så mkt den komme och går som den vill.
Nu när du sa att det inte finns stopp eller botten i dej när du äter pasta kom jag på mej själv, idag till lunch åt jag hur mkt pasta som helst och lite kött, jag äter alltid mest pasta och lite kött, och jag kan verkligen vräcka i mej hur mkt som helst utan att jag blir mätt!