Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 1079 ggr
Gronstedt
0

Temadag med jobbet

ska vi ha i morgon, och jag har beställt specialmat, vilket gruppchefen utan vare sig frågor eller kommentarer förmedlar till stället där vi ska vara. Men jag undrar vad de tänker när beställningen kommer in Glad? Lunchen var lätt att anpassa utifrån den ordinarie menyn, men fikat skulle vara sandwich på förmiddagen och kaka på eftermiddagen.

Detta har jag beställt:
Stekt makrill med sandefjordsås och räkor samt lite extra ruccola blir bra. Makrillen får INTE vara panerad, bara (det var "varm färskpotatissallad till i ordinarie meny).
Å som sagt något alternativ till fikat - ett par kokta ägg, några räkor eller för all del en skiva oxbringa med pepparrotssås om det är lättare för köket. OK med samma fm och em.

Fast jag har inte hittat något recept på sandefjordssås … hoppas det inte är för mycket mjöl i en sådan.

Hoppfull
0

här är ett recept på såsen:

Sås:
100 gr smör
1 dl grädde
1 dl kokbar crème fraiche
strimlat skal av 1 citron
1 tsk socker
salt
vitpeppar

Ser inte så illa ut va? Flört

Hoppas att ni får en bra dag i morgon… kommer att sakna dig på iFokus.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Citronmeliss
0

Åhh, vad härligt det låter med oxbringa & pepparrotsås till kaffet, helt underbart!Skrattande

Önskar dig en trevlig och smakrik dag!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Kia
0

Gronstedt, Jättestarkt gjort. Ha en bra Temadag:)

kerstinjo
0

Vad bra att du kan beställa specialmeny utan en massa varför. 

Med min nuvarade chef så skulle det heller inte vara några problem, tack o lov. Men den kvinnliga enhetschef vi hade tidigare hade antagligen sagt tvärt nej. Hon körde med den auktoritära ledarstilen och gick aldrig med på det som personalen ville. Oj, det var en liten parantes!!

Ha't så trevligt i morgon!

Kerstin 

Hoppfull
0

Hur blev din temadag? Och vad fick du att äta?

*nyfiken*

Gronstedt
0

I'm back!

Det var trevligt igår, när de andra åt macka fick jag ägg, räkor och majonnäs. På lunchen kom de först in med en tallrik med makrill, räkor och sås, men av någon ofattlig anledning hade de ersatt potatissalladen med bulgur! Men innan jag visste ordet av hade jag vinkat på kyparen, frågade vad det där var och sade att "Tyvärr, det fungerar inte heller! Ingenting med kolhydrater i, tack!" Lite purket blev det, men det kom in en tallrik utan till sist. Sedan gick jag och hämtade en klick av det ljuvliga smör som fanns vid salladsbuffen och smaskade i mig anrättningen. Men att jag tordes säga något förvånar mig fortfarande …

Hoppfull
0

Låter helt perfekt ju!! Men näringslära verkar vara ett ämne som utgått i samtliga skolor oavsett inriktning och nivå Fundersam