Vardagliga ting
Visst är det lustigt att vissa saker som kan vara så naturliga och vardagliga för vissa kan bli hur jobbiga och tuffa som helst för mig som beroende.
Jag fick i uppgift att handla frukost till ett möte igår. Det är klart det är många människor så då blir det ju bullar och pålägg och sånt som jag inte äter. Naturligtvis handlar jag annat till mig men jag kan inte tvinga 14 andra att äta som jag, de vill ha bullar och själva tänkandet att de vill ha det är inget konstigt för mig heller. Men jag gjorde misstaget att handlar bullarna i min hemstad och sen har jag 35 minuter in till mitt jobb där mötet skulle vara. Detta innebär att jag sitter i bilen och kör och har bulldoft i min näsa hela vägen in. Detta blir så påfrestande för mig att Ni anar inte (eller jo någon anar säkert *ler*)
Hela dagen var jag besatt av tanken på bullarna.
Men nu idag har jag tänkt. Det är ju vansinnigt att jag inte kan göra en sådan vardaglig sak utan att det påverkar mig så starkt. Eller vansinnigt är kanske inte rätt ord men det stör mig att det ska påverka mig så starkt.
Det är ofta det är sådant som händer och det stör mig för jag gick runt igår och var sugen på allt möjligt….Sista gången iallafall som jag köper bullar, nästa gång får någon annan ta det uppdraget för jag orkar inte sätt mig igenom det en gång till. Bättre att låta bli .
Jo, en del förstår nog … tufft att alls ta på dig det, jag hade knappast orkat.

Kia du är inte ensam om att ha svårt att klara en sådan sak… Jag var och handlade idag vilket nog är det dummaste jag kunnat göra då mitt sötsug är så väldigt starkt nu, så just nu sitter jag och mumsar på nutella =( Trots att jag VET att jag INTE ska äta sånt så kan jag inte låta bli… Nya tag imorgon…
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!