Nykterist.
Hej, jag har joinat detta forum nu då jag har bestämt mig för att bli nykterist… jag försöker dra ner på gifterna som hamnar i min kropp och först att åka är kaffe och alkoholhaltiga drycker.
Jag har inte druckit någon utav dryckerna sedan stax före nyår.
Jag trodde inte att jag skulle ha något som helst problem med att leva alkoholfritt förrän för några månader sedan då några vänner hade en brakfest och jag gruvade mig inför att gå nykter på festen.. speciellt som jag tidigare främst druckit för rusets skull, inte för själva drycken.
DÅ insåg jag att jag nog hade mer av ett problem än vad jag kunnat föreställa mig… och det blir inte lättare av att ha en ständigt ifrågasättande omgivning, "Jomen jag bjuder!", "Men visst ska du väl ha något att dricka!!", "Va, är du nykterist, varför det???" osv.
Dessutom är min sambo mycket intresserad av vin och whiskey, ungefär på samma sätt som jag är intresserad av film, så jag kommer nog att behöva lite stöd och pepp framöver från andra som vet hur det är.

Lycka till! Alkohol är bara onödigt och dumt,egentligen.

#1 Tack så mycket. :)
Ja, det är förbaskat onödigt och dumt.. det känns skönt att rena kroppen från de gifterna iallafall.
Navel, Du är jättevälkommen hit och när det blir jobbigt , bara skriv av dig här. Ibland hjälper det att bara skriva.
Att gruva sig för att gå nykter på ett ställe så har jag också hållit på. Nu bara jag gör det eller för att slippa få kommentarer tar jag bilen och skyller på att jag kör. Det värsta är att ju fullare min omgivning blir desto mer får jag frågan att du kan inte ha roligt som inte dricker. Den inställningen har jag själva haft en gång i tiden men nu kan jag inte finna en enda anledning till att dricka.
Verkligen lycka till. håller tummarna för dig…:)