Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 1128 ggr
Kia
0

Bortrest

Tänkte bara delge er lite av mina senaste dagars upplevelse :) Jag har varit bortrest i jobbet nu i två dagar (därför jag inte varit här heller ). För att direkt gå in på mitt beroende så kan jag börja med gårdagen. Vi skulle äta på en restaurang och det var en fin restaurang. Så jag bestämde mig för att ska jag betala dyrt så ska jag också få det jag vill ha och kan äta. (Den attityden har jag fått jobba fram kan jag lova *ler*)

Iallafall så pratade jag med servitören som samtalade med kocken. Jag sa vad jag kunde äta och inte och när han frågar om sås och om gräddsås går bra svarar jag ja det går bra. Efter en stund kommer han ut och har med sig en flaska kalvfond där han då konstaterat att det finns socker i. Han gör en annan sås till mig. En kall sådan men alltså den maten jag fick var helt underbar och jag behövde inte vara rädd i att få i mig fel saker. Det kändes precis för ett ögonblick att jag var besvärlig men som en av mina kollegor sa att ärligt talat Kia du är garanterat den mest intressanta och utmanande kunden de haft idag. Det är ju sant, det är ju så man ska se det och inte att man är besvärlig för det är man egentligen inte.

Sen kom jag till flygplatsen idag då och jag hade ätit dåligt på lunchen och jag vet att jag INTE ska göra så för då hamnar jag i fällor men det är så lätt att vara efterklok. Iallafall så gick jag till pressbyrån för att handla vatten. Alltså när jag kommer fram till kassan har jag två mörka chocklad i handen och inser att jag resonerat att mörk choklad borde jag klara av. Alla säger ju att en bit räcker sen är jag inte mer sugen. Men jag vet ju att så är det inte för mig jag vet att det hade slutat i katastrof. Så SEGER till mig själv är att jag la tillbaka det, handlade min dricka och gick ut. Gissa om jag kände mig stolt när planet startade. Men det jag samtidigt kände är hur fort det kan gå att jag tappar kontrollen. Jag vet att den enda anledningen är att jag inte hade ätit som jag skulle under dagen för då hade jag aldrig stått där med choklad i handen. På torsdag ska jag iväg igen på en heldag med jobb och då vet jag att det är förbeställd mat vid denna utbildningen och det är svårt för mig att ändra. Det är en tillfällighet att jag måste åka på detta möte. Jag har bara bestämt mig för att ta med en matlåda och äta istället och INTE känna mig utanför. Frågar någon ska jag bara säga att du, jag har så mycket allergier att detta är enda sättet:) Man behöver ju inte berätta sin livshistoria för alla man stöter på, ibland är det lättare att ta den lättare vägen.

Så jag är fortfarande abstinent och med stormsteg börjar det närma sig 90 dagar.

:)

Hoppfull
0

Vilken härlig historia Kia!! Du är verkligen superduktig!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Karmatarerskanise
0

Jättebra :D

CarolineJ
0

Starkt av dig!

Kia
0

Tack :)