Herregud, jag lever!
Igår tittade jag mig själv i spegeln. Mina ögon är gröna! Som skogen! Dom skiftar färg ibland verkar det som. Jag har aldrig lagt märke till min ögon färg förut, har aldrig brytt mig!
alltså det känns som jag äntligen fått hel kontroll över min kropp. Jag är jag, JAG! Det känn så himla skönt att säga JAG! JAG JAG JAG! Kan fanimig säga jag hela dagen tror jag. Förut hade jag aldrig vågat, trott jag skulle vara självisk. Men jag har nog inte funnits helt fören nu, har alltid sett mig som en vandrande grej bara. Men nu känner jag mig verkligen som en person!! Åhhhh jag älskar livet, jag älskar er, jag älskar mina katter jag älskar att må bra!
Igår skrev jag ner alla saker som gör mig glad, förut hade jag nog skrivit "Familj, dator, kompisar" endast.. Men när jag skrev igår så måste det ha blivit över 300 grejer utan att överdriva. Fokuserade inte alls på några nackdelar.
Handlar inte om att försöka lura sig själv, gäller bara att hitta det positiva i allt, i sig själv framförallt. Ja jag vet inte, nåt är det iaf!! Första gången på mycket länge jag vaknat på morgonen med ett leénde på läpparna faktiskt.
Jag har nyligen bytt medicin så det är nog mycket det som hjälper, samt denna sida jag bläddrar på ofta, min psykiatriker och familj.
Alltså herregud jag kan inte sluta nästan, är så himla glad. Är detta extas? Tror nästan det!!!
/Tore
Medarbetare på Flugfiske.Ifokus
åh va härligt! :D
jag hoppas jag når dit snart :)

#1 det hoppas jag med! Det är fantastiskt :) känns som jag vaknat från koma!
/Tore
Vilket glädje inlägg att läsa :) Låter så underbart att ha dom känslorna du har. Tycker också att du ska vara stolt över dig själv….
Känner hur din glädje sped sig hela vägen in hjärtat på mig…

Fan jag lever fortfarande :o! Har haft lite svackor. Men nu står jag igen. inspirationen att leva ökas hela tiden. Jag har som många andra aldrit kommit underfund med vad jag vill bli, har inte velat bli nåt helt enkelt.
Men imorse kom det som en smäll i ansiktet. Har haft drömmen sen jag var 4 år. Pilot! Låter svårt och långt bort som fan. Men det är ju ett mål iaf, mer än en dröm. Skulle helst vela bli inom militären, men det är inte lätt. Och dom lägger ju ner överallt just nu verkar det som. Men ändå, det är ett mål. Och blir jag inte det, blir jag vanlig pilot… Måste bara veta vart jag ska börja iaf, men detta är nog en start iaf, att vela nåt.
Hoppas verkligen ni kommer uppleva detta nångång. Känslan att känna att man lever fan och kan göra vad man vill bara man vill. det tror jag på iaf.. Tänker inte vänta på nåt, livet är ju där och väntar på MIG!
Detta är en typisk ego-tråd och jag ber om ursäkt för det, men känner bara att jag måste ventilera lite också. Kanske kan gora gott för er också
/Tore

eller pilot? itne fan vet jag haha. Men det gäller att hålla kvar hoppet om att må bra.
Såg igår en gammal gubbe på affären som ahde allt ghan ägde i en liten plastpåse och pantade burkar för att få råd med ett mjölkpaket. Fick mig att tänka på hur jävla stark han är alltså. Hela hans liv är ett helvete.. Han går runt och rotar i andra folks sopor för att kunna leva. Men han har fan inte gett upp hoppet att leva, och det är det som håller han i liv varje dag,. det som gör att han orkar gå till affären och panta burkarna.
Vill man nåt, håll i det - ha det i bakhuvudet. Även fast man inte kan så innebär det inte att man inte når dit nångång.
Haha och nyss så skrattade jag så mycket att jag ärligt talat fick gråt i halsen och tårar.
Hoppas det inte gör nåt att jag skriver här lite halvt som en dagbok. Måste fan bara gräppa allt jag känner. Allt kommer på engång. Har aldrig varit riktigt glad i hela mitt liv tror jag. Allt jag trott varit lycka och uppskattning har inte ens varit det. Bara nåt jag tvingat mig in i. Har aldrig levt förens nu. Och nu vill jag bara ha och ha av allt som finns
/Tore

Det är kanon att du skriver så här just här! Vi är många som får nya tankar av att läsa andras tankar och känslor, en enormt bra hjälp på vägen!! Tack för din öppenhjärtighet!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ja vad bra:) då fortsätter jag då. Ni får gärna också ordbajsa lite här med mig!
Jag tror att anledningen det tagit 20 år för mig att komma hit är för att jag aldrig vetat hur lycka känts, aldrig haft det att längta efter. Så darför har jag aldrig ansträngt mig heller. Men nu när jag vet hur det känns blir det nog lite lättare att hitta tillbaka ;)
/Tore
jag håller med Hoppfull. Skriv så mycket du vill. Det är bara glädjande att läsa att du känner sådan livsglädje. Du får bli hur ego du vill *ler*