Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettstöd
Läst 1233 ggr
GitteL
0

Tankar som vi kan vända!!!

Jag bad om styrka och fick svårigheter för att göra mig stark.

Jag bad om visdom och fick problem att lösa.

Jag bad om välgång och fick muskler och hjärna till arbete.

Jag bad om mod och fick faror att övervinna.

Jag bad om kärlek och fick människor i nöd att hjälpa.

Jag bad om väntjänster och fick möjligheter.

Jag fick inget av det jag ville ha,
istället fick jag allt det jag behövde.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
0

Så sant så

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hoppfull
0

Usch vilka jobbiga sanningar….

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

GitteL
0

#2 Visst är det  Glad

Hoppfull
0

Man kan ju undra hur stark, vis, modig osv man ska behöva bli…

kerstinjoh
0

Den var bra!!!Skrattande

GitteL
0

#4 Ja det är inte alltid rosa moln, jag håller med. Konsten är hur vi kan hantera situationer och vilka värderingar vi lägger in.

Ge mig ett konkret exempel som du skulle vilja förändra???

Hoppfull
0

Ojojoj… jag skulle vilja vara frisk och ha energi, jag skulle vilja ha ett jobb så att jag fick en ekonomi, jag skulle vilja ha goda relationer med släktingar utan att behöva bli trampad på… för att nämna några…

Hoppfull
0

Jag har funderat massor kring det du skrev i din trådstart GitteL. Jag är även väldigt nyfiken på vad du ville med de konkreta exempel du efterfrågade…

GitteL
0

Oj, jag har missat detta helt. Ursäkta mig. Det är bra när vi börjar fundera och det jag ville var att få dig att tänka andra tankar.

När du skrev så läste du och det står vad du vill. Det är det du ska börja tänka på. Att ta kontrollen över tankarna.

Det vi fokuserar på blir det mer av. Var snäll mot dig själv.

Margareta
0

Mycket kloka tankar!

Numer pensionär i Nynäshamn

Hoppfull
0

Är det någon som har fler tankar kring detta? Min tanke blir förstås att om det man "ber" om alltid belönas med det motsatta för att man själv ska kunna kämpa sig till det man ville ha eller behövde så är ju det bästa att sluta be om saker. Jag har till exempel bett om att få bli och vara frisk… men jag har fått det rakt motsatta, om tanken är att jag ska bli sjuk oavbrutet för att själv kämpa mig frisk så får jag väl erkänna att jag ångrar ganska rejält att jag slog på så stora och vräkiga önskningar…

Vad tänker ni andra?

Gronstedt
0

Vet inte om detta riktigt hör hit, men i min religion (som är ganska hemmagjord med kopplingar till wicca) så är guddomar inte lika kristguden, utan kanske mer som de gamla katolska helgonen. Man ber inte om att få något, utan om att få hjälp att se vägen att kunna skaffa det. Man ber inte om att gudomen ska ordna upp problemen, utan mer om att den ska ge en stöd, ungefär som en kompis som står tyst i bakgrunden kan hjälpa en att orka ta en jobbig konfrontation. Jag tycker det är lite likt GitteL:s tankar ovan - eller?

Fast om jag bad om att bli frisk och fick en sjukdom till att öva sig på, då tror jag inte jag skulle be mer Glad! *ironi*

Hoppfull
0

Glad Jag menade inte be till gud (eller liknande)… jag menar att man liksom ber ungefär som i affirmationer, man försöker tänka det man behöver. Som energi eller kraft… det har jag ägnat mig åt i massor av år, rätt ut i rymden s.a.s. men bara fått det rakt motsatta. Som du skriver längst ner Gronstedt…

När jag överför tänket i #0 på hur det funkat för mig så har det varit så att om jag bett om att få vara frisk så har jag blivit sjuk, har jag bett om att få/hitta ett jobb så har det absolut inte gått osv. Tolkar man då #0 som att man får övningar som man själv ska lösa och därmed uppnå det man bad om känns det ganska meningslöst…

Jenahbella
0

jag tycker att tänket i #0 är kalas! det är svårt att tänka på rätt sätt..
visst jag e bara 22 och har väldigt mycket att lära mig.
men de jag lärt mig hittils är att livet går ut på att leva.. och hur ska man kunna leva om man räknar me att få allt serverat på guldfat?
livet ger oss svåra uppdrag att klara.. vissa lägger sig ner direkt och tänker att detta klarar ja inte, jag ger upp…
vissa kanske ser de som att vissa är starkare än andra.. men jag tror de bara handlar om rätt inställning..
de handlar om att försöka och verkligen göra sitt bästa..
tror man att livet är lätt är man en bortskämd snorunge.. kanske låter elakt,, men isf är jag väl de..
jag mår inte alltid bra och jag klarar inte allting. men vem har sagt att man behöver klara allting själv?
i livet finns inga måsten de finns alltid alternativ..
man kan vända saker till både bra och dåliga saker.
å visst hamnar man i situationer man verkligen inte kan hantera.. MEN DE FINNS ALLTID EN LÖSNING.

förlåt om jag lät elak e bara så trött på allt gnäll idag ;)
ibland behöver folk en spark i baken (även jag)