Fantomlukter-abstinens!
Ja jag har ju tagit tag i mig själv igen efter två veckors onödigt ätande av allt jag kommit över. Men nu idag är det dag 3(igen) och en av de värsta dagarna tillsammans med dag 4, och jag har fått fantomlukter!! Jag har ätit, opanerad fläskschnitzel stekt i smör med gräddädelost på, fyra stycken blev det. Men nu efteråt har jag lukten av kladdkaka i näsan och snålvattnet rinner i munnen och ett väldigt starkt sug.
Det är ju abstinens det handlar om. Det är jobbigt men jag ska klara det. Min hjärna lurar mig just nu att tro att jag är hungrig vilket jag ju inte är eftersom jag ätit så rejält. Tänkte ta mig en kopp grönt eller rött te med kokosfett för att ersätta sockret med fett.
Jag ska på ett styrelsemöte ikväll och jag bävar för det. De vill gärna ha vetebröd med sig men jag får väl göra ostrullar i värsta fall.
Jag ska klara det men jag blir glad för all pepp av er här på forumet

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja än klarar jag mig från skräpet men åh vad det går trögt. Jag sitter på kontoret och försöker få något gjort men jag är disträ. Har druckit te och ätit ostrullar och det kommer att bli likadant i kväll
Det är svårt det där när det bjuds. Jag kan ibland känna samma. Jag vet inte vad det är med det att iallafall i mitt fall att jag alltid vill vara som alla andra och då innebär det också att jag också vill äta en ostbulle. Men jag vet vad som händer ju. Varför gör man så ändå? Det är så svårt det där svaret för jag har inget bra svar.
Jag kan också gå igång på lukter och då precis som du beskriver det lukter som inte ens finns. Jag inbillar mig bara. Det kan vara på tv att man ser något. Tur att det inte går ut riktiga dofter från tv.n när det är matlagningsprogram *ler*
hihi då skulle det vara kört eller tänk om det luktade från all reklam man får genom media, hjälp säger jag då!
Men idag sprack nollan men jag är uppe igen på hästen. Skam den som ger sig!
Hur går det korseett? *kram*
jobbigt, fruktansvärt jobbigt. Igår fylld av energi och idag ner som en pannkaka. Jag vill bara äta och inte mat utan sötsaker. Jag är väldigt nere och ledsen idag och saknar min vän nåt så grymt.

Usch vad jobbigt! Det är verkligen inte konstigt om du har det svårt just nu!
Ta hand om dig!!
*kramar om*
jag lyckades att lossna på locket och till slut få gråta. Men sedan så åt jag både glass och godis. Jag orkade inte stå emot längre. Sorg för mig är väldigt hårt knutet till tröstätande men jag behöver ju inte äta varje dag eller varje gång som jag är ledsen och känner mig nere. Det inser jag iallafall men lite svårare att få resten hjärnan med. Jag försöker så gott jag kan men ibland blir det bara för mycket.
Den här gången åt jag inte förrän efter jag gråtit. Tidigare har jag ätit istället för att gråta. Det blir ju fel vilket som men jag ser det ändå som en framgång med mig

Bra! Både att du grät och att du begränsar skadan så att säga. Kanske kan du tillåta dig att äta men bestämma redan innan vad och vilken mängd? Jag vet inte hur det fungerar för dig, men om det funkar så kanske det är en god nog kompromiss just nu. Man måste ju få vara ledsen och inte riktigt orka ibland.
Tänker på dig!
Kramkram!
ni är så fantastiska att stötta mina vänner! en stor kram till er alla