Bra på.......
Av någon anledning fokuserar vi ofta på det negativa. Det är mer legitimt att tala om när man misslyckats än att säga "nu har jag gjort något bra",
Fråga dig själv vilka dina starka sidor är, vad du kan och vad du är stolt över. Lyft fram dom bilder, ord och känslor som är förknippade med sådana tillfällen, då du känt dig på toppen och väl till mods. Använd dessa som en sorts "tankstation" för trygghet och självförtroende,
Vad är just Du bra på?
Jag har haft väldigt svårt att kunna säga vad jag är bra på. Men en sak kan jag säga och det är att jag är bra på mitt jobb.
Känns som man skryter när man säger saker man är bra på men det är väldigt nyttigt….

- Jag är bra på att handskas med "problem"hundar och "problem"hästar.
- Jag är bra på att laga mat.
- Jag är bra på att lyssna på andra.
- Jag är bra på att hjälpa andra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 de ha jag oxså.
jag kom på 1 sak iaf
¤Jag är bra på att städa o tvätta =)

Själv tror jag att:
ingen är bra på allt men alla är bra på något.
Sedan finns det ju de som är så självgoda att de tror att de kan och vet allt.
Själv är jag bra på att:
vara omtänksam och empatisk
sälja begagnade barnkläder på Tradera
baka och laga mat
att vara en riktig vän.
Seriöst va svårt att skriva vad man är bra på…men jag kan väl skrva ner något som jag kommer på nu.
- Lyssnar när det är allvar (annars får det vara)
- Får folk på bra humör.
Kom inte på något mer just nu.

usch, dehär är nog det svåraste som finns.
Jag är bra på att tränga undan mina känslor =/
Ibland känner jag när jag ska skriva sådant som jag är bra på att jag bara säger något rakt ut i luften för jag tror att andra tycker nog jag är bra på det, men egentligen innerst inne så tycker jag inte alls att jag är bra på det jag sagt… Då faller det liksom för jag är inte ärlig mot mig själv ju när jag säger något som andra tycker….
Hm!!!!
#7, det där känner jag verkligen igen!