Uppmanad till att begå brott??
Måste börja med att säga att jag är besviken på hur jag behandlas här i samhället. Jag har kämpat för att bli nykter och felet är kanske att jag har gjort det själv. det är 2 år sedan jag aktivt missbrukade amfetamin.
Förra sommaren sa jag upp min lägenhet för en kille i Karlstad som senare visade sig vara en lögnare och ha psykiska problem. Jag fick bo hos en vän i 4 månader för att de försörjningsstöd inte kunde hjälpa mig. Efter fyra månader kastade hon ut mig för att jag alltid var hemma? (Vi är inte änner idag) Jag bodde hos min mor i 2 veckor tills hon ställde sig på en lägenhet åt mig i ett hus för 55+. Grannarna har skvallrat och klagat på att jag haft en hund här. Så lägenheten är uppsagd och nu är det snart bara 2 månader kvar tills jag ska vara ute ur denna.
Jag vet inte vart jag tar vägen efter detta.. under omständigheterna så har jag sökt hjälp för missbruk eftersom det är det enda jag tänker på nu.. det och självmord om 2 månader.
Komunens försvar till att jag inte vet vart jag ska ta vägen, är att jag inte har missskött mig tillräckligt mycket? Hade jag haft en prick eller något annat som låg ivägen så hade jag fått hjälp direkt.
Jag skulle få bättre behandling i fängelset än vad jag får här..:( Ska jag behöva köpa amfetamin, dra en kraftig lina och ta med påsen och gå rakt in till polisen för att få avtjäna mitt straff och sen få lägenhet??
Hur ska jag orka att kämpa för min nykterhet och tillfrisknad när jag inte har någonstans att bo eller får hjälp? Uppmanar samhället mig till att begå brott?

OJ, men sådär får det väl ändå inte gå till? Fast det är ju tyvärr så dagens samhälle ser ut =/ Hoppas att det löser sig på bästa sätt utan droger och/eller kriminalitet för dig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Men det är ju fullständigt groteskt! For the weak, succor, for the strong, burdens …
Jag har tyvärr inga tips, men jag hoppas du hittar en väg, Bk_Z.

Usch, det är verkligen för tragiskt att inte socialtjänsten har tillräckliga befogenheter för att hjälpa. Hoppas verkligen att det löser sig på något sätt för dig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Så det får det inte gå till enligt Socialtjänstlagen, men tyvärr så händer det för ofta i alla fall.
Att du inte är aktiv i ditt missbruk är ingen anledning för dem att vägra dig hjälp, du hör ju själv hur befängt det låter.
Har du ingen möjlighet att skriva ett eget kontrakt?
Kontakta genast Soc och begär en akuttid! Ge dig inte!!
Ja, så där får det INTE gå till! Håller med kerstinjo, ge dig inte. Även om det är svårt!
Mmm, de regler o lagar vi har fungerar inte alltid i praktiken…
Jag hoppas verkligen det bästa för dig! För flera år sen funderade jag också på att göra nåt så jag skulle hamna i fängelse, det kändes som enda sättet jag skulle kunna få hjälp på. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Du skulle faktiskt kunna gå till Polisen och berätta vad de mer eller mindre uppmanade dig att göra.
Och bara disutera om det ska bli nödvändigt att begå ett brott för att få hjälp, du behöver kanske aldrig begå det. Kan du få någon från Polisen som kontaktar myndigheterna så kanske de får sina tummar loss och gör något…
Även om de inte kan hjälpa så mycket, kanske någon där har en ide om vad som kan göras….. Annars får du som jag, skaffa en husvagn
.
Jag har en del erfarenhet att sätta olika myndigheter mot varandra, och då händer det saker
.
Det enda du måste tänka på är att aldrig tappa fattningen, du kan aldrig gå till någon och vara agressiv, det bästa du kan göra är att lugnt förklara den situationen du sitter i, och sedan fråga om de kan göra något.
Ännu bättre om du kan spela lite teater, och visa dem att du är verkligen intresserad av just deras ämnesområde, då brukar de vara mer villiga att hjälpa till he he….
Maila mig gärna om du vill ha tips…..
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"