Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 970 ggr
Jenahbella
0

OT ramlade i trappen..

nu e jag arg och ledsen..
var på illerträff idag.. hur kul som helst..
såg hur roligt A´lou (min iller) hade de me sina små nyfunna vänner..
så tänkte jag att gu va roligt allt e nu mot för bara några veckor sen.. bara att sitta där med elias som har varit gulligare än någonsin på sistone, å titta på vår lilla bebis som skuttar runt och har kul :)

å så ringer telefonen.. de e mamma..
å hon låter jättekonstig.. hon börja prata som vanligt, å så säger ja.. "mamma vad har hänt?" (för jag hörde direkt att de va nåt)

då berättar hon att hennes sambo (blivande man) ramlade i trappen inatt när de va på väg hem..
han har brytit armen och fick en stor bula i huvet..
mamma hade fått ringa ambulans och hon hade inte kommit hem förens vid 7 imorse.. (han ramla runt halv tolv)

de va bara att säga hejdå till illergänget å gå hem..
har suttit och väntat hela dagen på att hon skulle ringa och berätta hur de har gått..

så ringde hon nyss och berätta att armen var bruten på två ställen..
och att han nu har fått en blödning i huvet..

nu sitter ja här med en klump i magen och känner mig jätteorolig, han e som en pappa för mig..

å jag blir så himla arg.. för de känns som att de alltid ska vara nåt..
**kan inte hela världen bara få må bra ett tag?
**
å mitt själviska jag känner att när faan ska jag få gå utan en klump i magen?

va tvungen att skriva av mig (som vanligt)

hjälp mig nu och håll tummarna för att han ska bli bra å få komma hem..

många kramar /jennifer

kerstinjo
0

En blödning i hjärnan är inte det samma som att det är något allvarligt. För jag antar att det är det du menar när du skriver "blödning i huvudet"?

Har man slått i huvudet så är det vanligt och ofarligt med en mindre blödning, som går ner av sig självt.

Misstänker de något som de måste ha koll på så brukar det bli inläggning på neurologen.

Kerstin 

Jenahbella
0

jag vet inte va mamma menade faktiskt.. men de kan ju va en blödning i huvudet som inte gått in i hjärnan.. :/ jag vet inte.. de har honom under uppsikt nu så man känner sig ju lite lugn på så sätt..
men har själv haft en liten blödning i huvet (inte i hjärnan) som gjorde att jag blev förlamad i halva ansiktet..

[Beavis]
0

Bara en lite undran: har din styvfar alkoholproblem och därför han trillade?

Vilket som ändrar visserligen inte din oro och ängslan för han välbefinnande men det hör ihop med forumet…

Blod har vad jag hört svårare att koagulera under alkoholinblandning vilket ju kan medföra att han fick stanna kvar så länge.

Lycka till

Jenahbella
0

#3 ne, därför jag skrev de under OT..
ville bara skriva av mig lite så att jag kunde släppa de lättare..
var rädd för att jag skulle deppa ner mig och komma in i mitt "tycka synd om mig själv" beroende igen..

tack!

kerstinjo
0

Skriv du gärna av dig om du vill. Även om det inte alltid handlar om beroenden så kan det vara skönt att ha ett ställe att skriva av sig på.

Kerstin 

Jenahbella
0

#5 tack :) jaa de ggr jag skrivit här har ja kännt ett stöd som jag faktiskt inte riktigt kännt nån annanstans..

va å hälsa på min "plastpappa" idag och han mår verkligen inte bra..
operationen vart inställd pga för högt blodtryck och blodsockervärden..
han mår illa hela tiden och huvudet ska röntgas igen..
mamma började gråta i bilen på vägen hem..
och jag får en såndär ensam känsla i kroppen..
men jag klarar de, försöker va stark för mammas skull :)
hon behöver mig nu så som jag behövt henne så många ggr.
man klarar de tillsammans!

något positivt idag e iaf att min älskade sambo äntligen fått ett jobb! :) så de ska firas me kyckling wok!
glöm inte de underbara SMÅ sakerna i livet! de e dom som ger en hopp!

kerstinjo
0

Så sant, men vi har en förmåga att glömma att vi trots allt har mycket att vara tacksamma för.

Saker som vi anser vara självklara är oftast något att vara tacksam över om vi tänker till lite.

Kerstin 

Kia
0

Skriv av dig så mycket du vill

KRam