Vårfest
Varje år har min dotters dagis en vårfest och man ska då ställa upp och göra olika saker. Bland annat så är bakning det stora för det säljs sen på vårfesten och pengarna går till barnen så de kan få gör roliga saker.
Jag var tveksam när jag skrev upp mig på baklistan. Men tänkte det är nog ingen fara. MEN HELVETE (ursäkta mitt språk) jag klarar inte detta.
Jag har bakat några småkakor och jag är helt besatt av tanken att de finns där.
Jag har inte ätit men jag mår så dåligt av att göra dom så jag kan inte ens beskriva det i ord, Jag utsätter mig för något jag absolut inte borde och det är bara sånt skit…. Att jag aldrig lär mig. Jag skulle sagt ett stort NEJ, hur var det nu med att öva på detta med NEJ….
De får det jag gjort men nu får det räcka, risken är för stor att jag faller och jag vill inte falla nu. Jag känner bara hur ledsen jag blir att jag inte fixade detta.
Imorgon måste jag ta bort mitt namn från den listan för detta går inte. Bara att göra det känns skit jobbigt att jag inte klarade ut att baka till min dotters vårfest….
Var tvungen att skriva av mig….Känns inget vidare just nu.
Jobbigt Kia, men ibland blir man tvungen att utsätta sig för något som man egentligen inte vill. Valet kan ibland vara svårt, men du har utsatt dig för en fara och jag hoppas att du kliver ännu starkare ur situationen. Då har du klivit över ännu en tröskel!!
Ja, visst ska du lära dig att säga NEJ när du tycker att det känns allt för frestande, men samtidigt så stärker detta dig och på köpet får du en nöjd dotter!

Kan inte mer än hålla med föregående talare..
Men jag tycker du var stark som gav det en början och kunde avsluta det som du gjorde… Inte alla som kan det..
Ett bra stort tecken om du ska fråga mig : )

Jag tänker som de andra! Strongt att inse och bryta! Nästa gång skriver du upp dig på något annat och har tagit ett steg till framåt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Bra att du inser vad som händer! Om du VET att du inte kan hålla dig ifrån kakorna så baka dom inte.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det är för sorgligt med dessa baklistor, snickra-listor och allt vad det är. Att dagis/skolor till varje pris ska konstruera något slags pyssel! Kan du inte få snickra eller köra saker eller hjälpa till med dukningen i stället?
Men du är underbar som ens kunnat röra ihop smeten utan att äta upp hälften och få börja om - jag skulle aldrig ha klarat det! För mig fungerar det bara att hålla låååångt avstånd till alla frestelser.
Vännen! Åh, vad jag känner med dig! Den där känslan av att "klarar jag inte ens det här; det trodde jag faktiskt…" Låt inte den känslan bli det som du tar med dig ut ur den här situationen! Låt istället den kvardröjande känslan bli: du vågade testa och sedan var du smart nog att fatta belsutet att det inte fungerar och dessutom modig nog att meddela att du inte kan göra sådant här för andra människor.
Du är nog den starkaste människa jag har träffat Kia! Lämna kakorna på dagis redan imorgon, (om du inte har gjort det idag redan) och släng sedan ut dem ur dina tankar också!
Kram på dig!
/Linda
Vet Ni vad, nu har vårfesten varit eller den ena dotterns, den andra har på torsdag.
Jag har grillat korv idag 400 stycken och slapp allt som hade med kakor att göra och korv är inget jag står och blir sugen på så nu känns det bra. Jag ställde upp på annat och det gick ju alldeles utmärkt istället för att baka. :)
Kommer nog inte grilla mer korv i sommar haha

Duktigt Kia!!!!!!!
Jag blir oxå så himla trött på alla bullar o kakor som dom proppar i barnen på dagis o skola. Vi hade en stor grej på skolgården igår när alla klasser har en aktivitet som skall samla in pengar till skolan. Och jag blev nästan sur när i princip alla priser var godis! Mina barn äter inte godis för tillfället, dom har självvalt godisförbud fram till midsommar. Så alla priser som dom vann kunde dom inte ha någon nytta av, jag blev lite provocerad att det var liksom det enda priset på alla aktiviteter, trist tycker jag.
Starkt jobbat Kia !!! 
Korv är gott, speciellt grillad,, mums ++
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Allt handlar om sött nu för tiden. Godis godis godis. :(
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Starkt av dig att du kunde avbryta innan det gick för långt Kia.
Stå på dig och fortsätt så.
Jag stod emot att äta Risotto och tårta och bullar i helgen det blev bara salla för mig iof en folköl till men ändå. jag kände inget egentligt sug alls för det längre.