Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettpsykiskt
Läst 2161 ggr
Jennix
0

Outsiders Missbruk - EFT

Det som var mest fascinerande med detta program (för vet man nåt om sockerberoende så har man ju gjort allt det som hon gjorde) var att hon blev botad.

Hon gick till en terapeut som kör med EFT, Emotional Freedom Technique. Jag har faktiskt hört talas om detta och funderar på att prova på det.

Som jag ser det är det besläktat med Kognintiv Beteende Terapi, eftersom det är som att man omprogrammerar om sitt beteende och sina reaktioner, man lär sig av med att tänka på godis som något gott.

Fascinerande! Enda sättet att veta om det funkar är ju att prova själv, så jag är verkligen intresserad nu. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

AnneN
0

Låter riktigt intressant =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

aaitsu
0

Jo jag blev jätteintresserad också - verkade ju för bra för att vara sant …får googla på det o se vad man hittar så man kan testa det

Hoppfull
0

Se bara till att ni testar det hos någon som verkligen är utbildad och har erfarenhet. Jag testade hos en terapeut som inte kunde detta tillräckligt bra (tror jag iaf), hon var både slarvig och stressig och självklart gav det noll resultat. MEN jag tror verkligen på att det berodde på terapeuten och inte på metoden i sig!

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

Min man har nyligen börjat hos en terapeut som är utbildad och har erfarenhet inom både KBT och EFT. Han är verkligen duktig terapeuten enligt utsago från en av hans klienter. Min man har ångest bl.a. Vi hoppas på att det kommer att hända saker nu framöver.

ways
0

Ja resultatet var ju fantasitkt effektivt från Outsiders.

Jag har sett flera utöva denna metoden och testat olika ETF tekniker och tycker dom funkar även för mig.

här är en länk från en riktigt bra ETFare för er som vill testa:

http://video.google.com/videoplay?docid=9185217733486630933&q=eft&total=1537&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jennix
0

Jag har fått en CD med material och ska testa detta nu. Rapport kommer, antar jag. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Beavis]
0

Verkar ju bra om det funkar. men jag har svårt o se att det funkar med självstudier???

Du får rapportera Jennix

ways
0

Beavis se outsiders s06e03, där ser du att det funkar om du inte tror än. Cheerio

Jennix
0

#8  Vi får väl se. :)

Tur-Budda
0

EFT är en avknoppning från TFT -Tankefält Terapi som jag själv ger behandlingar och kurser i. Prova gärna massor på egen hand, det är stor chans att ni kommer få fantastiska resultat. Om det känns för svårt eller att det är för starka känslor som skall behandlas så rekommenderar jag att ni går till en erfarnen terapeut.

Har nu frågor så är det bara att ställa dem! =)

/Lasse Andersson, Tankefält Coach

Jennix
0

Tack för putten, har ännu inte tagit mig för att testa detta. Jag är bra på att undvika göra saker som är bra för mig…

Tur-Budda
0

Mitt tips för den som provar hemma på egen hand själv för första gången är att leta reda på punkterna på ett ungefär (det är inte SÅ noga, nära går nästan lika bra som mitt i prick) och bara titta på alla minnesbilder och fantasibilder som spontant dyker upp när man tänker på ämnet som skal behandlas samptidigt som man knackar på punkterna. Om bilderna byts ut eller förändras så är behandlingen redan verksam. Om man inte kan hitta några minnen eller hitta på några spontana fantasibilder så kan man även bara känna efter hur det känns att tänka på ämnet och knacka ändå. Om någon av punkterna är öm, så sitter det en låsning där och då kan man knacka lite mer och oftare där tills ömheten går över. Kancka löst, det finns inga machopoäng i den här sporten. ;)

http://web.comhem.se/~u75502861/health/tft/recept.htm