Var morgon ny 21 maj.
Var morgon ny. 21 maj.
Det händer så ofta att verkligheten inte infriar våra förväntningar. Vi vill ha mer än vad vi har. Hemmet, familjen, arbetet håller inte måttet, tycker vi. "Om bara", säger vi till oss själva. Men nu ska vi sluta säga "om bara" och i stället vara tacksamma för det vi har.
Vi har slagit in på bättringsvägen. Vi har vänner och familj som håller av oss. Vi har allt vi behöver just nu. Vi kan hjälpa en medmänniska i dag och därmed hjälpa oss själva. Genom att ta vara på den här dagen, genom att ge något åt en medmänniska, får vi uppleva den inre fulländring som vi i vår villfarelse har önskat vårt yttre jag.
Jag ska se mig om i dag och vara tacksam. Jag ska tala om för en närstående att jag är glad över att vi kan hjälpas åt i livet.
Visst är det svårt att vara tacksam för det vi har? Men om vi tänker efter lite så har vi alla mycket att vara tacksamma över.
Det kan vara små, men ändå stora saker.
Jag är tacksam för att jag lever!
Jag är tacksam över att jag har syn och luktsinne i behåll och kan känna syrendoften en vindstilla vårkväll.
Tänk! Och visst har du massor av saker att vara tacksam över?
Ja, jag har mycket att vara tacksam för och jag börjar mer och mer förstå hur mycket jag faktiskt har att vara tacksam för.

Jag satt på altanen en stund igår och kände då en varm bris som kom emot mig med en doft av liljekonvalj, den var helt underbar och jag bara njöt.
Idag kan jag inte sova och klev upp väldigt tidigt och satt och läste gamla trådar och fick syn på den här , den där konvaljdoften gjorde mig väldigt,väldigt lycklig, tänk att dofter sätter igång så starka känslor!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!