Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: medlemmarnas-egna-historier
Läst 1910 ggr
76-an
0

Nu får det banne mig vara nog....

…..är så trött på att leva utifrån tanken att allt kretsar kring ätande och sockermissbruk, så nu får det faktiskt vara nog.

Har haft ätstörningar i 16 år - träningsanorexi som övergått till hetsätning och sockermissbruk. De senaste  fyra åren har jag börjat inse vad som verkligen är felet i min kost men jag har VÄLDIGT svårt att bryta den onda cirkeln ( klarar aldrig mer än 3 dagar utan en godis/chokladattack). Liksom många andra känner jag mig ensam i mitt missbruk, pratar nästan inte med någon om det utan håller masken i sociala sammanhang och äter när ingen ser. Nu är jag så less på att leva så, det är dags att ta steget ut i ett abstinent liv och att våga konfrontera den röda hunden!!!

Jag hoppas kunna ta hjälp av detta forum på min väg!! Har läst så många vettiga inlägg ikväll och känner på mig att här kan den peppning jag behöver finnas till hands!

Så…. bye bye alla sockersöta kärleksmöten… Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv!

kickelina66
0

Välkommen hit.

AnneN
0

Välkommen hit och lycka till! Det första och antagligen största steget mot tillfrisknande är att erkänna att man har ett problem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kia
0

Varmt välkommen hit. Skriv och dela med dig av dina känslor så mycket du vill, jag tror det är ett bra redskap att dela med sig.

Det är tufft men som Anne säger WOW vilket steg du faktiskt tagit som erkänt för dig själv, du är en bra bit på vägen skulle jag vilja säga:)

Gnici
0

Välkommen säjer jag också…..Har själv problem med hetsätning, BED, och sockermissbruk, så jag vet hur det kan vara….Här i detta forum finns hjälp och stöd att få, så utnytja det och skriv när det är jobbigt, men även när det går bra….

Jennix
0

Välkommen hit!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hoppfull
0

Hej 76-an, kul att du hittat hit! Här kan du få massor av peppning och stöd som flera innan sagt!

Stort lycka till!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

folke
0

Du vandrar i mina fotspår :-(

Välkommen hit !  , Det enda som hjälpt mig är att ta bort kolhydraterna ur kosten.  

Jag har numer lite problem och saknar inte socker överhuvudtaget…

Vi har haft en burk med kakor stående på kontoret nu i 3 veckor, och jag har inte ens varit i närheten av den…  För 3 år sen hade jag svept alla kakor, och skylt på städpersonalen…..

Jag önskar dig all välgång !

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Tilda-T
0

Själv brukade jag dra till med vaktmästarna, dom är erkända sockerråttor hos oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!