Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 1094 ggr
kerstinjo
2008-06-13 20:43
0

Paus.

Jag tar paus från BiF ett tag.

Sidan handlar väldigt mycket om sockerberoende f.n. och inget fel i det.

Men det är dock inte mitt beroende och det är sällan jag ser någon med alkohol/drogproblem på sidan.

Jag kommer inte att försvinna och jag kommer att titta in ibland för att inte missa något. Jag kommer att finnas här, dock lite osynligare än vanligt.

Kerstin

Kerstin 

kickelina66
2008-06-13 21:38
0

Tråkigt men jag förstår dig. Hoppas inte att vi sockerberoende skrämmer bort folk med andra typer av beroenden.

Gnici
2008-06-13 23:11
0

Tråkigt att du känner så…..

Kram på dig

folke
2008-06-16 10:42
0

Det var väldigt tråkigt….  Dina inlägg är mycket kloka, även för mig som är sockermissbrukare……  Dessutom lever jag ju för tillfället tillsammans med en alkoholist,,  så du kommer att vara saknad..

Samtidigt respekterar jag ditt beslut och förstår dig, man måste prioritera i livet, och jag är övertygad om att du gör rätt…

Ha en god tillvaro !!!    Skrattande

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Hoppfull
2008-06-16 12:41
0

Känner oxå så… men det är klart att du vill ha något själv när du ger så mycket till oss andra. Alltså i form av utbyte kring den egna problematiken.

Vi kommer att sakna dig!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tilda-T
2008-06-16 13:47
0

Synd för forumet som blir utan en väldigt duktig skribent, men du kanske dyker upp rätt vad det är!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Beavis]
2008-06-16 14:59
0

Tråkigt. jag har också känt att det saknas personer med andra typer av missbruk här på sidan.

Tråkigt att de inte har vågat sig hit eller åtminstonde visa att de finns här. Det hade behövts mer aktivitet i de rådar som behandlar olika typer av substans missbruk. Välkommen tillbaka om det kommer ske

[Beavis]
2008-06-16 15:08
0

Jag kom just på en grej: Kia kan man inte göra det mer segmenterat i inläggen? alltså att man kan söka på eller direkt se att här e sockerknarkarinläggen och här handlar det om alkohol, och här om piller och droger???

Det skulle kanske göra att icke sockerberoende kände sig mer hemma om de inte bara kom in här och ser att alla här har ett annat missbruk? Som  många som går på sitt första AA NA OA etc.. möte inte kan identifiera sig med de svåra fallen där har en nykomling här inte så lätt att känna igen sig i de som äter för mycket.

Att göras kopplingen mellan olika missbruk är en del i tillfrisknandet inte i själva sjukdomstillståndet.

Gronstedt
2008-06-16 15:30
0

#7: Det finns ju olika grupper, som Narkotikaberoende, Vi som är sockerberoende, Vi som är anhöriga med flera. Man kan ju gå direkt till den grupp som passar en själv.

[Beavis]
2008-06-16 15:36
0

Sorry såg just det att det finns en sån men den e längst ner i raden. flytta upp den ett par steg kanske?

kerstinjo
2008-06-16 16:04
0

Nej, jag kommer inte att försvinna, men jag kommer att ligga lågt ett tag.

Men jag kommer dagligen att kika in här, innan jag går på semester och givetvis kommer jag inte att kunna låta bli att skriva några rader då och då.

Men jag kommer att finnas i bakgrunden, så det är bara att tjoa till på mig.Glad

Kerstin