Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 1304 ggr
VeNyRa
2008-06-18 22:57
0

återfall igen..

Jag var i stallet när min lillebror (10 år) ringer gråtande till mej och säger att pappa drukit, vad ska man säga?! Nu är han hos en kompis och ska sova över där.

Jag struntar nästan i vad han sysslar med, men jag tänker på min lillebror. Jag har kommit väldigt lindrigt undan med tanke på att pappa drukit under hela min uppväxt, men jag tror att det blir/är värre för min lillebror.

De enda jag sa när jag kom hem var "jasså du har drukit igen" och för första gången nekade han inte, de är ju ett litet framsteg iaf.

kickelina66
2008-06-18 23:18
0

Så jobbigt för dig och din bror. Tur att han har dig som bryr sig om honom och förstår hur han har det.

Kia
2008-06-19 02:21
0

Känner att jag blir ledsen när jag läser vad du skriver. Man vill bara skrika kan han inte förstå vad han gör mot sina barn. Men i nästa sekund tänker jag att din pappa har en sjukdom och det behövs någon som kan hjälpa honom att ta sig ur det för att kunna bli den pappa som både du och din lillebror behöver.

Jag hoppas att han en dag kommer till insikt vad han håller på med. Mina tankar går till dig ikväll!

VeNyRa
2008-06-19 08:53
0

Han vet vad han gör och han har säker jätte mkt skuldkänslor gentemot mej och lillebror, men de hjälper inte.

Han höll upp ganska länge efter att han varit på behandlingshem men han fick ett återfall, och de är ju inte ovanligt, men de kom fler och fler.

Ska nu och jobba och kommer inte att vara i jokkmokk, och min lillebror har ingenstans att vända sej om han behöver, inte vet jag om han pratar med sina kompisar, men de är knappast troligt?!

Gronstedt
2008-06-19 09:29
0

Tror du han skulle ha hjälp av att komma in här? Annars har vad jag förstått AA stödgrupper för barn och ungdomar som har missbrukare i sin närhet. Det finns mer om detta i olika trådar här på forumet.

[Beavis]
2008-06-21 14:02
0

Det finns något som heter alarcon eller alanon typ som ska vara för anhörigavtill missbrukare. Det borde finnas i jokkmokk eller i by/stad i närheten. testa det. vet inte men länk kan finnas på denna sida om man letar.