Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 769 ggr
Kia
0

Ifokus funktioner

Margareta Skrev en bra tråd på kolhydrater.ifokus som jag då fått låna hit till beroendensidan, tänkte det kunde vara bra:)

Vill påminna om lite iFokus-funktioner
Detta är ingen heltäckande manual, men en lite om allt man kan göra. Skumma gärna igenom och se om Du upptäckt allt Du är intresserad av!

• Forum
    Glöm inte bort att det finns rubriker nere till vänster där man kan söka vad man vill läsa/skriva om.
    Längst ner i "Senaste inlägg" kan man bläddra framåt.

• Artiklar
    Uppe till vänster finns en flik som heter artiklar.
    Under finns ett rubriksystem som liknar det i forumet.
    När man klickat på en rubrik kanske inte alla inlägg syns, då kommer man till nästa sida genom att klicka på framåt.

• Inkorg
    Fungerar som internmail inom iFokus.
    Avsändare/mottagare kan läsa. När det finns post fladdrar ett litet brev över rubriken Inkorg.

• Start
    På startsidan finns snabblänkar till vissa Artiklar
    Där finns även en snabblista till de senaste dagböckerna och vilka medlemmar som senast anslutit sig.

• Om sajten
    En text om och varför jag saknade den här sajten
    Skrivregler och annat…

• **Länkar
    **Här skall vi försöka hjälpas åt att samla bra länkar om kolhydratsreducerad kost. Tipsa mig om Du saknar något.
    Använd dem gärna och se om Du missat något.
    Alla medlemmar som har egna sidor får gärna ha sina länkar här.

• Medlemmar
    Alla medlemmar som har Kolhydrater iFokus som favorit.
    Man kan även klicka fram info om samtliga medlemmar på iFokus och varje stund se vilka som är inloggade…

• Fler sajter
    Kanske den viktigaste fliken?
    IFokus är ett stort nätverk med många intresseområden.
    Folk vandrar runt och skapar kontakter kors och tvärs allt efter intresse. Har Du kollat om något mer finns där som intresserar Dig?

• Min sida
    Här skapar man sin egen personliga framtoning.
    Man kan lägga in den lilla Avatar-bilden som syns vid namnet och man kan beskriva sig själv. Detta syns från alla iFokus-sajter. Vill man in och ändra i efterhand är det Administrera som gäller.
    Går man in i någon annas Personliga sida kan man skriva både i Gästbok som kan läsas av alla och kontakta privat till inkorgen. Svarar man med "kommentera" när någon skriver i ens gästbok, får mottagaren ett automatiskt pling i inkorgen.

• Inställningar
    Här finns fler inställningar man kan göra (fotoalbum, dagbok mm)