Tiggare
Tänkte bara dela med mig av en händelse som hände mig igår.
Jag stod och väntade på bussen på väg hem från jobb och ser att lite längre bort bland människorna kommer en utsliten man , berusad med en liten skitig mugg i handen där han då tiggde pengar. Han fick inte napp någonstans så innan han kom fram till mig hade jag känt efter i fickan och hittat en 10:a däri. Tänkte att för en gång skull ska jag ge för den 10:an gör inte mig lyckligare så är det ju.
Iallafall kommer han till slut fram till mig och då ser jag att han är inte mer än kanske något år äldre än mig och har väldigt klara ögon och är inte så berusad som jag uppfattat honom på håll men ändå märkbart påverkad. Jag lägger 10:an i hans mugg och väljer att säga till honom " Gör något åt det, det finns hopp för dig med"… Jag har aldrig sett någon annan människa reagera så starkt på några ord jag sa. Hela han bara stannade upp och tittade mig rakt in i ögonen och svarade "Jag vet, du har rätt men det är svårt"…… Jag bara svarade att "Jag vet jag har varit där" (Nu har jag inte direkt varit där han befinner sig då hans drog är alkohol men jag har absolut varit där i dom tankarna om hopplöshet och att känna att det inte finns någon lösning i världen som kan hjälpa just mig)
Jag stod kvar och han gick iväg, medan han gick så vände han sig om säkert 10 ggr och tittade tillbaka på mig. Även om han inte gör ngt åt sin situation så kanske bara kanske mina ord kan ha varit en tankeställare om än så bara för just det ögonblicket.
/Kram Kia
hej kia det var en fantastisk insikt du sådde i hans själ.
som inte kan värderas i pengar. Din handling skänkte
mig stor glädje och känner tacksamhet att sådana
som du Kia finns, och sprider hopp och kärlek
Kramisar Tobbe 
Vad härligt Kia att du kanske sådde ett litet frö om hopp och att söka hjälp för mannen.
Underbart Kia och så starkt gjort!
Verkligen fint gjort kia.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Skulle finnas fler människor som du!!
Tack så mycket för Ni skriver så fina saker om mig. Jag känner inte att jag gjort något speciellt men som jag skrev så fick han sig kanske en tankeställare även om den bara var tillfällig….
Kram På er
Bara hoppas att du gav honom modet att slutligen ta steget att söka hjälp och verkligen ta den, den här gången.
Som många missbrukare vet (av alla kategorier) Måste man nå en form av botten för att verkligen inse att det här går inte längre, jag vill inte mer , jag behöver hjälp osv, kanske var det här hans uppvaknande?
jag tror iaf han köpte en starköl för pengen, uppmuntrande ord och en macka eller paraply hade nog vart bättre
#10 Jag tror nog inte heller att han gjorde ngt annat för pengen men som jag då skriver så om det bara var för sekunden så fick han sig en liten tanke.
På tanke på att det är fullständigt soligt ute så vore ett paraply väldigt knäppt att ge honom vid det tillfället kan jag känna.
Dessutom känner jag nog att orden jag sa till honom var uppmuntrande eftersom dom fick han att reagera på ett positivt sätt.
Och mackor ger jag inte till någon eftersom jag är av tron att mackor är bara socker….
Sådär nu försvarade jag mig nog tillräckligt för idag *skratt*
men du har säkert rätt i det du skriver ElinKee.

Det kan man kalla en god gärning =) jag tror nog att han mådde ganska bra efter dessa kloka ord =)
Bra Kia - det var nog ingen tillfällighet. Du korsade hans väg när han behövde dig - samtidigt som en annan "ängel" korsar Din väg när Du behöver det.
Underbart hetl enkelt! Så skall livet vara.
Numer pensionär i Nynäshamn