Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettpsykiskt
Läst 1825 ggr
Helenaf76
0

Bara massa gnäll

Usch idag är det bara jobbigt Gråter Arg, ledsen, upprörd, sugen, irriterad och trött. Mår med andra ord skit idag. Längtar efter bröd (riktigt bröd inget lchf bröd) och pasta!! Magen har inte blivit bättre heller på två veckor. Försökte åka och handla tillåtna saker + till familjen. Men klarade bara av att slita åt mig det som är absolut nödvändigt för frukosten i morgon. :-( sedan var jag tvungen att rusa till toaletten. Ångesten satte ju såklart igång då också. Så det var bara att åka hem.

Känns som om jag bara har en sånhär depp-period igen. Men hur länge ska den hålla på? Gubben börjar sin semester nästa helg och jag är orolig för om det blir en sån sommar igen när jag inte klarar av något pga ångesten och han får göra allt själv med barnen.

Vill inte vara jag just nu, vill inte spotta och fräsa på allt och alla. Vill må bra och ha ett normalt liv utan beroend/socker och ångest.

Gnici
0

Kan bara krama om dig lite och säja att jag vet hur det är att må dåligt, då jag levt med psykisk sjukdom i 9 år nu…Undrar försiktigt om du får någon hjälp för din ångest - det finns hjälp att få om du söker den…

Kram

Helenaf76
0

Tack :-) Jo, jag har fått och får hjälp med min ångest. Dock tog det nästan 13 år innan jag fick den.  Problemet nu är min mage, och när jag får såna diarre´er så sätter min ångest igång. Och det blir en ond cirkel. Så nu hoppas jag att magen rättar till sig för då lugnar ångesten ner sig också. Är på lite bättre hurmör just nu, även fast jag känner att det kokar lite under ytan. Vet inte varför jag är arg egentligen.

Hoppfull
0

Stackars dig! Kanske bubblar det upp känslor som du tidigare tryckt undan med mat? Givetvis har jag ingen aning om det men om det skulle vara så finns det ju inget som stoppar dem nu… kanske ska du bara låta dem komma (utan att det slår omkull dig förstås!!)? Gå ut i skogen och skrik och banka lite… få ur dig ilskan som bubblar under ytan-

Ta hand om dig nu!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Helenaf76
0

#3 Oh, så kan det ju vara! Har nog ganska mycket gammalt skit att vara arg för. Tack! :-) Hoppas det blir lite lättare att bära nu.

Margareta
0

Håller med hoppfull - släpp ut det och låt dig själv bli arg! Det är inte farligt. Det är inte farligt att vara ledsen heller. Det är inget man behöver äta för - men det är svårt att stå ut när abstinensen sliter i en. Ibland får man ta det timme för timme.

Ladda med sådant du får äta och ät ordentligt av det - gärna lite mer än du behöver - då är det lättare att stå emot.

Att få bort suget är absolut det viktigaste i början!

Numer pensionär i Nynäshamn

Helenaf76
0

Tack allihop för era råd. Jag överlevde gårdagen :-) utan avsteg eller återfall. Det blev många tårar som föll igår, idag känns lite bättre. :-) Idag är 13:e dagen abstinent. :-)

Hoppfull
0

Hejja!! Du är kanonduktig! Varje dag, timme och minut är lika mycket värd!!

Tilda-T
0

Håller båda tummarna för dig Helena! Du kommer att klara av det!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kia
0

bra att du släppt ut tårarna, det är inget bra att hålla det inom sig. Jag vet det är lätt att säga men ofta när man väl tillåter sig själv att gråta så känns det bättre. Bra att du höll dig abstinent, starkt jobbat….

Kram

Margareta
0

Skrattande

Numer pensionär i Nynäshamn

Helenaf76
0

13 dagar abstinent avklarade. Idag är den 14:e :-) Fast besluten att klara detta ! Känns jätte skönt! Skrattande

kickelina66
0

Bra jobbat, det här klarar du.

kerstinjo
0

# 11

Det är skönt att få gnälla ibland. Jag tror att vi behöver det som en säkerhetsventil, att få tala om hur jobbigt vi tycker att det mesta är och vara arg för att allt inte är som vi vill.

Men det är så livet ser ut och en viktig sak är att få ur sig allt som kokar inom en. Förhoppningsvis kan den här sidan hjälpa dig.

Det ser ut att ha vänt mellan ditt första inlägg och # 11. Tretton dagar!! Bra jobbat!!!

Kerstin 

Hoppfull
0

Jag instämmer kerstin, ofta hjälper det så himla mycket att bara få släppa ut känslorna så att man orkar ta tag i det svåra sen.

Helenaf76
0

Lite grann som

Jag tycker att jag alltid varit en känslomänniska, som blir ledsen arg och förbannad. Men jag har tryckt undan mer än vad jag trodde. Hoppas på en bättre framtid nu :-)

Gronstedt
0

Är du som jag har du blivit ledsen, arg och förbannad - men inte för det som egentligen gjorde ont, utan för en massa andra, mer lätthanterliga saker. Det kommer upp mycket skit när sockerdimman släpper. Stå på dig!Kyss

Helenaf76
0

#16 Jag ska kämpa till sista blodsdroppen! Idag är jag en fighter! Skrattande Men det kommer säkert dagar då jag är som en liten rädd mus. Men ge upp tänker jag inte göra den här gången! Det ska gå och jag ska klara det.

folke
0

Även en liten rädd mus har vassa tänder och det blöder massvis….  

Så du är en fighter även då Glad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Helenaf76
0

#18 Skrattande