Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 1864 ggr
Gronstedt
0

OT - Det blir ingen hästsommar

Fick just veta att min "hyrhäst" på ridskolan, som jag skulle ha haft som min fyra veckor i sommar, har blivit halt. En lös benbit i en fot, han opereras nästa vecka, och sedan blir det konvalescens minst två månader. Hoppas kraken kommer ut på bete i alla fall.

Larvigt egentligen, han är ju inte min alls, men det känns som om jag hellre dräller på ridskolan och håller honom i hoven över sommaren än jag hyr en annan häst att rida på …

Sniff, stackars pålle!

Hoppfull
0

Nej så synd! Det som såg ut att bli en sådan himmelsk hästsommar för dig!

Hm, undrar vad som är meningen med detta…?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
0

Shit happens, skulle jag tro. Fast det visste jag innan.

Men igår, när jag hörde om en bekant som mist sitt husdjur, greps jag av rädsla för att detta med sommarhästen skulle skita sig på något sätt, fast jag bara känt tillförsikt innan. Lätt att inbilla sig att man är synsk Fundersam.

Ska prata med hästägaren i kväll om hur det blir - var han ska tillbringa konvalsescensen och så. Eventuellt kan jag ändå träffa kraken. I så fall blir det en lika givande hästsommar med att promenera, massera och gosa som det skulle varit att rida varje dag. Mer likt att ha egen häst också … Men det är bisarrt att fästa sig så vid ett djur som är "mitt" ett par timmar i veckan.

folke
0

Det var tråkigt att höra, men han har nog inget att oroa sig för, du verkar vara riktigt lojal, så han har en god skötare…   Kanske ni kan ta promenader i sommarvärmen ??? 

Det har jag gjort många gånger när en stallkompis hade en halt hingst, och det är ett helt äventyr att promenera med :-)

Hoppas "din" häst är något lugnare………

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Gronstedt
0

#3: Det beror på hur länge han gått och slappat och hur ont han har. Han kan bralla av de flesta när han vilat ett tag Glad.

#1: Det kan också betyda att jag är en självgod typ som förhäver mig till att tro att jag är något och för att lära mig ödmjukhet så krossar universum mina drömmar. Men det vägrar jag gå med på. Skarevaså, så ska universum bli varse vem det stungit haver FlörtCoolSkrattande.

Men min första reaktion var naturligtvis att börja planera en kolhydratorgie - längre har jag inte kommit Generad. Men det stannade vid en skål bigarråer.

Hoppfull
0

En ost och salamiorgie vore att föredra… ;) 

Fast jag tror inte ett dugg på att universum skulle se dugg som en självgod typ… i så fall har universum taskiga glasögon!! Jag hoppas att du får ha kusen ändå över sommaren på något sätt. Kanske ville universum att ni skulle ha en myssommar med vila och lugn istället för en vild sommar :)

Tilda-T
0

Hur gick det med pållen och er sommar tillsammans Gronstedt?

Så hoppas jag att din orgie inte blev av utan att du tog något fettigt och köttigt  i din mun istället!!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

kerstinjo
0

# 6 Inte en häst hoppas jag.Fundersam

Kerstin 

Gronstedt
0

#7: Hästar har ofta ganska lite fett på kroppen, och är rätt sega …

Nu pysslar jag med den halta hästen varje dag, men han får bara gå ut 2 x 10 minuter om dagen den närmaste veckorna (hade han klor i stället för hovar skulke han klättra på väggarna ), och dessutom ska jag sätta igång honom under sommaren. Samtidigt som jag lovat att rida en annan av ridskolans hästar under vecka 26-29. Så nog blir det hästsommar i alla fall! Pust! Men det är roligt och lärorikt och jag stortrivs!

PS: Igår cyklade jag en halvmil till verkstan för att hämta bilen! Jag höll mellan 20 och 25 km/h hela vägen och blev inte ens andfådd! Moi, som inte kunde resa mig ur soffan utan hjärtklappning och blodvallningar för ett par år sedan! Jag har verkligen fått livet tillbaka sedan jag brutit mitt kolhydratberoende och den candidaöverväxt det gav mig …

Ciiviic
0

Uschi stackarn, hoppas han blir bra snart… :(..

Tilda-T
0

Va bra att det blev en hästsommar för dig Gronstedt, och grattis till dina fina hälsovinster!

Kia
0

Ja verkligen grattis till dina hälsovinster, jätte roligt att läsa om…

Gronstedt
0

Det vilar nog en förbannelse över det här med hästar … Andra dagen jag skulle rida var ersättningshästen också halt. Hon har trampat sig själv på en bakfot i hagen. Den KAN vara enkelt och gå över på ett par dagar, men hon har varit halt på samma ben tidigare, så ägaren vill att en veterinär ska kolla det, vilket blir på onsdag. Så nu kan jag eventuellt rida en tredje häst, samtidigt som jag sköter om TVÅ sjuklingar. PUST!

Det här börjar bli precis som att ha egen häst Räcka ut tungan! Och det var ju det jag skulle lära mig …

Tilda-T
0

Låter som att du har fullt upp Gronstedt och det var väl det som var meningen!Flört

Hoppfull
0

Hihihihi, tvärtom, det är försynen som hjälper dig med att få full insikt i att ha egen häst. Om du fortfarande är sugen efter en sådan sommar, ja då är du redo med råge och kan bara slå till ;)

Gronstedt
0

#14: Så tänker jag med! Om jag hade haft råd för 20 år sedan hade jag köpt en först och gråtit sen. Kan det vara så illa att man mognar med åren? Och tänker efter före? Räcka ut tunganGeneradGlad

Tilda-T
0

Det kan vara väldigt bra att få en ordentlig inblick i hur det är när det djävlas också! Glöm inte att tänka in lite snö och snålblåst och -15 graderHemlis

Klart att du har mognat, det gör vi väl alla , vare sig vi vill eller inteFlört

Hoppfull
0

Hahaha, om det vill sig riktigt illa (??? :) så är det väl det vi håller på med… mognar alltså…

Gronstedt
0

På tal om djävlas - igår bockade den halta hästen på promenaden så han klämde till min handled. Bandage på den, alltså! Och den andra hästen jag red ut på fick rådjurspanik och blev så rädd att hans skakade i hela kroppen och dröp av svett. Man blir lite medveten om vad 650 kg häst kan ställa till med, och att det bara är för att de tillåter det som vi kan rida på dem …

Hoppfull
0

Huuvvaligen!!! Jag blir svettig bara av att höra vad du utsätter dig för :)

Tilda-T
0

Låter som att det har gått troll i ditt hästhandhavande!

Margareta
0

Oj vad du går igenom - även jag följer det hela med spänning

Numer pensionär i Nynäshamn

Kia
0

Grönstedt…. Farliga har jag ju sagt *fnissar* (hoppas handleden känns bättre nu)

Kram

Gronstedt
0

Jadå, det var inte så farligt med handleden, det gick över på några dagar. Och när hästen tramsat färdigt står han där och fladdrar med ögonfransarna och är hur charmig som helst och vill bara leka. Fast nu får han lugnande medel innan han får gå ut, eftersom han annars kan skutta runt och belasta sitt onda ben för mycket.

kerstinjo
0

# 8

Låter härligt!

# 18

Får jag fnissa lite?Generad Hästar är livsfarliga djur!Glad

Kerstin 

Gronstedt
0

I går skrittade jag kreaturet under sadel, visserligen drogad upp till ögonbrynen (hästen, alltså, inte jag Flört), men ändå! Först gick en annan person och ledde, sedan red vi fritt. Bara ett litet fnattanfall blev det. I dag ska jag prova att rida utan att någon leder alls.

Den andra hästen, den som jag rider ut på (inte den som fick rådjurspanik), är hur cool som helst. Ett rådjur flyger ut på stigen - vifta på ett öra. En älg i skogen - titta lite på den och fnys ett par gånger. En kanin flyger upp under nosen i galopp - ett litet skutt för att inte snubbla på den … Att jag sedan landade så hårt i stigbyglarna att jag sträckte mig i fotleden kan ju inte hon hjälpa.

#24: Men di är roliga! Kyss

Helenaf76
0

#25 Låter helt underbart!! Vill också ha häst!!!!

Hoppfull
0

Ojojojoj jag får ont i magen bara av att läsa om det… livsfarligt! Jag beundrar verkligen alla er hästmänniskor :)