Min katt OT
Off topic. men min katt har varit borta i snart 5 dagar börjar bli ordentligt orolig.. Suck""""Letar och letar efter honom, hoppas inget hänt honom
Stackare men det är ju en hankatt om jag inte minns fel och de kan försvinna i dagar ibland särskillt om de är okastrerade.
*kram*
Han kom hem :) Helt hungrig …. Har nog varit på äventyr..

Kom att tänka på vår fresse, han är död nu men var en stor randig bonnkatt.
Han försvann och var borta först en hel månad och kom sedan tillbaka och var hemma ungefär 14dagar och sedan försvann han och kom aldrig tillbaka hem igen och jag funderade mycket på vad som hänt.
På höstkanten det året blev jag bjuden på ett tuppewareparty hos en kompis som bodde ca 6km från oss. När jag kommer in i hallen så möts jag av en liten kissekatt som ser ut precis som våran Murre och det säger jag.
Då ställer sig mannen i huset upp och säger "Jaså var det eran katt som satt här och skrek natt efter natt" Till slut hade dom tröttnat på honom och skjutit honom eftersom han inte gav sig. Tragiskt tyckte jag då, men han fick ju ialla fall småttingar efter sig!
En okastrerad hankatt kan röra sig långa sträckor för att få göra det som generna vill!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Så är det även kastrerade hankatter går på vandringar beroende på vilken ålder de blev kastrerade i.
Jag har växt upp med katter så för mig är det inget ovanligt att katter särskillt om de är utekatter och har varit så hela livet försvinner ett par dagar.
Tråkigt at de sköt din katt Tilda men sånt händer på vischan. Vi får hoppas kias katt inte möter ett sånt öde.
En annan av våra katter flyttade nästan till en granne pga att tanten beslutat sig för att mata honom. "han var ju så go´och åt gjorde han glupskt" Kan tänka mig det när hon gav han fisk o grejer sånt fick han inte hemma.
Vad skönt att han kom hem, Kia! Jag är helt förstörd när kissen i mitt hus är borta, och han checkar ändå in och säger att han lever varje dygn, i alla fall.

Skönt att höra att han är tillbaka :-)

Vår lilla tjej visade sig vara en vandrare :) När vi skaffade hunden så började hon vara borta längre och längre perioder… för att försvinna helt i november i fjol… jag har varit ganska ledsen men ändå säker på att hon varit livet. I maj kom hon hem igen… visserligen bor hon inte så gärna inomhus då hon verkligen i sanning hatar hunden (vilket jag förstår) här men hon är hemma och käkar och gosar lite emellanåt. Vi tror att hon har skaffat sig ett alternativt hem ditt hon går i perioder :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
En annan av mammas katter slutade i princip komma hem när mamma skaffade felr katter och hundar så han fick flytta till en bekant.
katter är ju ensamlevande djur normalt och vissa klaar inte av stora flockar som människan skapar åt dem.