Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 807 ggr
Gronstedt
2008-07-21 11:58
0

OT - TELEFONPROBLEM

Det underbara bolag som är ansvarigt landets telefonledningar har sedan 2/7 mottagit ett stort antal felanmälningar från mig. Så fort det börjar blåsa försvinner nämligen min telefonförbindelse, och därmed också mitt bredband. När teknikern kommer, blåser det naturligtvis inte. Utom sista gången, men då kom h*n efter 16.00, och då har de som gör mätningar på linjen gått hem. Dock har jag nu - efter 3 veckor - kommit så långt att de sett att ledningen en bit hemifrån är urgammal och murken och den troliga felkällan. Tro dock inte att de ämnar byta den! Det är inlagt att den ska bytas "i mån av tid", men eftersom serviceföretaget ska läggas ned till månadsskiftet, så kan man ju undra …

I alla fall så är det därför jag är något intermittent här.

Helenaf76
2008-07-21 13:16
0

Vet precis vad du talar om! Har haft samma problem här. *suckar* Och inte kan de byta en usel ledning, det är alldeles för mycket jobb.

Och det är lagen om alltings jävlighet att det ska fungera när teknikern är här och att det blir problem så fort han åkt. *suckar*

Hoppas det ordnar sig snart för dig så uppkopplingen fungerar ordentligt.

Hoppfull
2008-07-21 15:57
0

Usch vad trist! Och maktlös är men med gentemot de stora bolagen… fast mest av allt är det ju synd om oss som saknar dig så mycket när du försvinner… Gråter

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
2008-07-21 17:59
0

MOHAHAHAHAHAAAAA! Nu ska ledningen enligt uppgift vara bytt! Hoppas det fungerar nu, då, ska kolla när jag kommer hem …

Jag har idag pratat med *elias kundtjänst (för njurtonde gången)*elias kundrelationsavdelning (HA!) och *kanova, som är ett helägt dotterbolag till *elia och äger ledningarna. Alla gav olika besked om vad som gällde och vem som har ansvaret. Jag skällde inte, utan talade länge och tydligt om vad jag tyckte om saken. Nyss ringde teknikern, som varit hos mig och tittat på eländet fyra gånger förut, men som inte har lov att byta ledningar på eget bevåg, och sade att han blivit beordrad att göra vad som helst, bara det blev fixat, för annars skulle kunden (jag) gå till allmänna reklamtionsnämnden! Fast det hotade jag inte alls med, jag bara frågade om det var dit man skulle vända sig … Så han bytte 100 meter ledning.

Få se hur nästa telefon- och bredbandsräkning ser ut. Tre veckor ska ta mig faktiskt räknas bort, eftersom det är så länge det strulat.

Men visst är det skam att man ska behöva jaga folk i flera veckor för att de ska göra sitt jobb. Det hade ju blivit betydligt enklare, billigare och trevligare för alla inblandade om de hade bytt ledningen för tre veckor sedan - eller kanske rentav förra året, innan den ruttnade sönder.

[Beavis]
2008-07-22 20:31
0

Att de inte gräver ner ledningen? Men det är väll för dyrt? å andra sidan skulle de ju spaa in på alla uttryckningar så fort ledningan blåst ner eller fått något vällt träd över sig.

I min något förvirrade hjärna där jag rationaliserar och förenklar saker tycker jag att baa de hundra meterna nergrävda borde vara en början för dem. Men jag jobbar inte på skanova eller telia.

Helenaf76
2008-07-23 10:05
0

Härligt att det är fixat!! GRATTIS!! :-)

Gronstedt
2008-07-23 14:19
0

#4: Just de här meterna skulle behöva grävas ned under en väg, under en å med kraftverksdammar, i en bergig slänt och genom två trädgårdar, så det drar de sig nog för.

#5: Tack!