Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 688 ggr
parise
0

känner sockermonster

jag mäker hur mycket av dagen ja tänker på mat… det är inte hungern det är någe annat… det är ett sug ett begär. Det är ett monster som kallar på min uppmärksamhet. När ja är med mina vänner så tänker ja på mat, de pratar o gör saker, är ja på krogen så tänker ja på mat, de dansar…. alltså inte konstigt att ja går upp trots lchf.. nu ska en av mina vänner hjälpa mig i två veckor. Jag ska äta typ gi. För noll toleransen på lchf som jag gjort i veckor har gjor att ja gått upp. Jag tror att ja är för lagom i vikt av det där lchf.men det var bra på ett sätt att vara ifrån godis osv. Så det kan bli lättare för mig nu. Men jag tror nog att det är bra för dem som har mycket övervikt för de äter mindre portioner av lchf kosten. o inte skräp. det är klart de går ner då. Får se om sockermonstret får spel nu ska tala om det går för mig. längd 154 vikt med kläder på kvällen 65 kilo.

vikingmormor
0

Parise, oavsett var jag läser det Du skriver, så finns en splittrad olycklig liten tjej nånstans. Hon finns på många ställen. Du kan nog ha en extra fördel av LCHF, förutom att suget efter sött dämpas på sikt, fördelen av att hjärnan blir mindre splittrad, koncentrationsförmågan blir bättre. Splittrinegn jag talar om syns genom att Du har svårt att hålla Dig till en sak en längre tid.

Fråga Dig vad Du tror att GI ska ge nu, som inte LCHF gav för en vecka sedan? Eller sitter problemet hos Dig? Kan Du inte sätta Dig ner, känna efter vad Du behöver och fokusera på det, länge i mer än en vecka. På så sätt kan Du må bättre.