Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1008 ggr
David
0

När beroendet suger

Det kommer ju alltid tillfällen då beroendet gör sig extra påmind. Jag själv som f.d. (?) benzo-beroende är inne i en sådan period nu. När man sitter och funderar, om man ska öppna kökslådan där jag har mina reservtabletter utifall att ångesten skulle stiga. Problemet är bara att om jag börjar äta dem igen så kanske jag trillar dit igen? Vågar jag? Skulle behöva egentligen…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnneN
0

Inget blir bättre av att ta dessa piller, visst det kanske känns bättre just för stunden men sedan då dess verkan avtar så blir allt flera gånger värre än det var innan.

Varför har du kvar reservtabletter? Finns det något annat du kan göra som får dig att må bättre men utan biverkningar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjo
0

Bland "alla" missbruk jag har bakom mig så var benzo-beroendet det jäkligaste att komma ur.

Avtändningen var djävulusisk (ursäkta svordomarnaGenerad) och jag har i dagsläget alldeles för stor respekt och jag aktar mig väldigt noga för att trilla dit igen!

Så se upp och gör dig helst av med dem. Så länge du har dem hemma i en låda, kan jag nästa garantera att du, förr eller senare, kommer att ta dem.

Kerstin 

[Beavis]
0

Instämmer med föregående talare. Har du inte redan fallit pga att du har reserverna hemma i lådan så kommer du göra det pga att de finns där och lockar. Precis som med alla droger jag kan komma på just nu.

Jag är inte beroende mer än av lifgt cola men det funkar likadant finns det där så dricker jag oavsett om jag är törstig eller sugen.

Har du inte slängt eller använt dem ännu så släng dem nu gå direkt ut till sopnedkastet/soptunnan gärna grannens i så fall och släng dem (det minskar risken att du går dit och gräver sen)

Stå på dig

Gronstedt
0

Sådana är nog alla beroenden - när man tror att man har koll så kommer tankarna att Jamen en liten en … Bara en gång … Bara idag … Suget fyller hela horisonten.

Stå på dig och stå emot. Om du inte klarar att slänga dem just nu så ignorera dem bara - den där kökslådan finns inte, finns inte, finns inte!

kerstinjo
0

Ja, så sant. För inte har du en låda med kakor under sängen. och jag har inte garderoben full med öl.

Kerstin