Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1641 ggr
parise
0

han ringde inte jag ville äta...

åhh snacka om att jag varit förbannad i helgen.. ja har träffat en man som ja trodde skulle ringa i helgen.. ja satt och kollade på telen hela tiden men nej!!!!! tror ni ja vart sugen på att äta.. ja gjorde det inte.. om ja hade fallit i frestelsen så hade ja antingen varit full av alkohol godis eller knark.. ja ville såååååååå gärna fly från kännslan.. ja blir så ledsen för att killarna blir alltid rädda för mig.. de vill äga mig för att ha mig för de själva. men ja vill inte ha någon pojkvänn. har inte tid med det nu när jag vill jobba med mig själv.. har flytt in i förhållanden för att jag har behövt trygghet.. men nu ska jag inte fly in i det.. åhh alla möjliga tankar flyger omkring. Jag känner min destruktiva sida knackar på axeln.. så fort ja träffar en kille så blir han osäker på om jag vill träffas.. o säger men det är ju andra som vill ha dig bla bla… o jag som är ärligheten själv säger att jag vill träffas för att det är så… men ändå är de så jävla dumma i huvudet att de inte tror en.. har alla här i sverige blivit så svikna o har en sådan låg självkännsla så att de inte tror på va fan man säger

Gronstedt
0

Nej du, parise, det är rätt gott om manfolk som inte tror på vad en tjej säger om hon inte säger exakt det han vill höra! Om hon säger något som inte följer "manus" så blir han osäker och börjar undra vad hon egentligen kan mena. Att hon skulle mena vad hon säger verkar i alla fall inte vara deras första tolkning. Och så finns det massor av tjejer som tror att killarna menar vad de säger, som sitter vid telefonen och väntar när killen sagt att "Jag hör av mig." Fy f*n för dessa kommunikationsproblem! Om folk sade vad de menade och menade vad de sade vore mycket löst. Om de sedan inte försökte göra om det som andra sade vore det ännu bättre!
*hoppsan, nu gick visst Grönstedt igång igen*

Jag känner så innerligt väl igen det där att JAG VILL ÄTA!! Glad - fira med mat. Ledsen - trösta med mat. Nöjd - koppla av med mat. Nervös - lugna med mat. Mat, mat, mat, i stället för att känna … Men nu har du genomskådat den processen och kan mota den från början. Varje sekund du inte ger efter är ett jätteframsteg!

parise
0

ja exakt så är det ju!!! jag blir så ledsen av alla kommenikations problem att jag snart skiter i alla… ja det har varit ett stort sug i flera dagar men jag vinner varje jävla dag.. å ångesten bara växer men det skiter ja i jag ska fram o nocka den om ja så ska kissa på mig på vägen dit heheheh tack för dit stöd det känns gott att inte verka ensam här

parise
0

ps,,, han ringde till slut men ja sa inget särskilt

Kia
0

Någon sa till mig att man ska inte göra en större förändring i sitt liv och då bla.  typ i förhållanden förrän man varit nykter i 18 månader är det ngt du känner igen? Kanske så att man ska vara trygg i sig själv först innan man skapar ett förhållande med någon eller man tar tag i det man själva lever i runt om… Vet inte om det är så…

parise
0

jo jag ska inte vara i ett förhållande det är ja inte heller.. jag träffar bara han ibland om du förstår vad ja menar heheh… jag vill inte ha ett förhållande. det skulle bara göra att ja focusera mera på han än mig… skulle ja börja sluta tänka på mig och viljan att hjälpa mig själv försvinna då vet ja att ja är farligt ute..

Gronstedt
0

#5: Vad klok du är som kan se så vägen tydligt! Att en del tror att det är OK för killar men inte för tjejer att hålla förhållandet på byxnivå utan att blanda in hjärtat - det är inget att bry sig om, Hoppas du hittar en partner som kan hantera att vara "kompis plus".Flört

parise
0

ja nej ja har en som en kompis som ja älskar o som ja kännt i snart tio år. vi kommer aldrig ifrån varandra. men jag har utsatt mig själv för hans kränkningar o sen han arroganta sätt att va mot mig när han fick som han ville. nu har jag satt en tydlig gränns o bara hållt det på en vännskaplig nivå. och han har börjat att vara bättre… och sen har ja ju träffat en annan jag har en sexuell relation me.. så jag ser mig själv just nu i en stol framför ett smörgåsbord… jag plockar, inte att ja är ett bord som andra plockar av

Hoppfull
0

Bra tänkt tycker jag! Instämmer med Gronstedt om att det oftare är den omvända bilden, tjejer = smörgåsbord och killar = hungriga plockätare :)

Så länge man gör så att man mår bra, ja den andre med såklart, så är det upp till var och en var, när och hur ofta de äter smårgåsbord ;)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

parise
0

heheh ja inte konstigt ingen är kvar vid mig eller våga vara ihop me mig. heheh för att kontrollera en är bara ett ägande begär.. o ge aldrig bort dig till andra

[Beavis]
0

Läs igenom den här tråden ett par gånger och fundera lite tjejer… Ni kanske kommer till lite insikter?.

Gronstedt
0

#10: Visst kan lite var komma till insikter här, Beavis - var det något speciellt du tänkte på? Det som slår mig är att kvinnor fortfarande väntas förvandla sig till mattor om de vill ha en "riktig karl". Enligt mig är en riktig karl en som står för sig själv på det golv som bjuds och hellre har en kvinna bredvid sig än under sig. Men de verkar vara sällsynta!

Eller insikten att samhällsnormen fortfarande anser att män som gillar sex men inte vill binda sig är riktiga karlar, medan kvinnor i samma situation är slampor. Lika beklämmande det och inget som en riktig karl skulle komma på tanken att hävda. Eller för den delen en riktig kvinna.

Vilka insikter tänkte du på?

Kia
0

#10 Är också intresserad av vad du menar för insikter?

Jennix
0

#11 Quoted For Truthiness, som Stephen Colbert brukar säga…

Det vill säga, jag håller helt med. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!