orkeslös men på bättringsvägen.
jag har kännt mej orkeslös i en vecka nu, skitjobbigt! var förkyld typ 2 dagar, kan de ha med det att göra?
Nu har jag iaf kommit igång med min träning igen, känns skönt faktiskt. Ska snart iväg och köpa snus och jag känner att suget efter sötsaker lockar mej att köpa nått.. vad skulle jag kunna äta isället? frukt finns nog ingen eftersom att alla mataffärer redan stängt.

ist för godis kanske du kan äta nötter? ost?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min spontana reaktion blir att ät inte frukt. Det är så mycket fruktsocker i frukt att det lätt triggar igång dig att vilja ha mer eller annat och då blir det ofta inte i fruktväg det slutar tyvärr. (det är bara min erfarenhet) . Jag vet många sockerberoende ha frukt i sin matplan men då äter man det i samband med måltid för att inte fruktsockret ska göra så sockret i kroppen blir högt utan ändå kan vara stabilt. Det är så individuellt det där. Men jag tror just frukt kan vara tufft och speciellt i början när man är så sugen och bara behöver bli av med sockret i kroppen.
Har du varit inne på kolhydrater.ifokus
På den sidan hittar du en möjlighet att äta kost som INTE triggar igång ditt sockersug. LCHF är en bra början att få styr på maten det tror jag stenhårt på. Jag hade aldrig klarat ut det så långt som jag gjort idag om jag inte ätit LCHF mat. (LCHF= LowCarbHighFat)
Sugen, tja ät som Anne skriver Nötter. Ost, eller något annat fett som mättar. I början trodde jag inte de var kloka som åt en massa fett men fakta är att skippar man kolhydraterna så funkar det att äta så mycket fett. Man blir mätt och då försvinner suget….
Hoppas jag kunde vara till ngn hjälp
/Kia

eftersom att jag bor hemma så blir de svårt att börja med en egen diet, har försökt länge att få morsan att inse att vi inte kan äta så onyttigt som vi gör, typ vita makaroner. så fort jag inte följer med och handlar kommer hon hem med sånna saker.
När jag slutade äta godis slutade nästan hela min familj också, dom åt iaf mindre.
förragången jag slutade äta godis kunde jag bli så sjukt sugen på fett.
måste bara fråga en sak, när de står på paketen kolhydrater 24 g, varav sockerarter 10 g, är alla kolhydrater farliga lr är de bara sockerarterna?
nu har jag hållt mej i 2 dagar utan godis, bullar o liknande.