Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 1113 ggr
Kia
0

Katt-himlen-OT

Idag är en ledsam dag Gråter…. Igår natt fick min katt trots medicin ytterligare Epileptiska anfall. Två efter varandra. Sen ytterligare i morse. Han har mått jätte dåligt i två veckor nu så beslutet togs att det var dags för min lilla Nemo att åka till katthimlen…

Det var ett mycket tufft beslut att behöva göra då han blivit liksom en del av oss. Min stora flicka var med inne på djursjukhuset. De hade tänt ljus och det var som han visste för han la sig ner direkt utan att streta emot och de kunde ge han sprutan. Många tårar har flödat idag. Det är otroligt hur djur kan fästa fast vid en. Jag vet det var ett rätt beslut men ändå mår jag så dåligt av det. Vi satt med honom tills han inte andades mer , det tog väl en halvtimme kanske lite mer. Men det kändes bra att få sitta där med honom och få ett avslut. Just nu kan jag bara se den sista bilden av honom hur han låg där så hjälplös och har svårt att fokusera på de bra sakerna det har medfört att ha honom hos mig.

Precis när jag var ute i trädgården så lät jag uterumsdörren vara öppen som jag alltid gör för att Nemo ska kunna komma in och ligga där. När jag kom på att det  inte fanns någon anledning att ha den öppen mer, bröt jag ihop….

Shit, vad jobbigt det är!

kerstinjo
0

REGNBÅGSBRON

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.

När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans hela dagarna.

Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.

Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.

Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger han iväg över det gröna gräset.

Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar.

Ni möts i en omfamning som varar för evigt.

Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas…

Tröstekram Kia!!

Kerstin 

NillaNina
0

Jag känner verkligen för dig i din sorg ocj jag vet hur det är att förvänta sig att någon ska dyka upp för att de brukar det och sen komma på att de aldtig mer kommer. Det är jättetufft!

Jag önskar dig en tid av läkning och helande, en tid då de fina minnena växer sig allt starkare så det till sist blir så att du njuter av de go'a minnena och inte behöver känna saknaden så svårt.

En jättekram får du av mg! /NillaNina

Helenaf76
0

En stooor tröstekram till er!

Den här dikten hjälpte mig mycket när jag var tvungen att ta bort en av mina katter.

May I go now?

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days and endless lonely nights?
I've lived my life and done my best an example tried to be.
So can I take that step beyond and set my spirit free?
I didn't want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and living light.

I want to go, I really do.
It's difficult to stay.
But I will try as best I can to live just one more day.
To give you time to care for me and share your love and fears.
I know you're sad and afraid, because I see your tears.
I'll not be far, I promise that, and hope you'll always know…
That my spirit will be close to you where ever you may go.

Thank you so for loving me
You know I love you too.
That's why it's so hard to say goodbye and end this life with you.
So hold me now just one more time and let me hear you say…
Because you care so much for me,
You'll let me go today

Gronstedt
0

Gråter

Hoppfull
0

Åh, tänker på dig kia!!

Kramkram!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnneN
0

Beklagar sorgen Gråter

*kram*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tilda-T
0

Det är alltid hemskt att åka på sista resan med sitt älskade djur, känner med dig Kia!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kia
0

Tack alla för era tröstande ord… Jag mår bra men det är väl så också att just nu har jag bara sista bilden på näthinnan hur han somnar in. Vet det försvinner men det är väl så nu bara….

Tack igen för era tröstande ord

kerstinjo
0

Det är alltid svårt när vi måste fatta beslut om våra husdjur. Även om det är rätt beslut, så gör det ont.

Vi har nog sagt varje gång; Aldrig mer en hund. Men rätt som det är så bor det ändå en liten valp i vårt hem.

Men de hundar vi haft har ändå en alldeles särskild plats i mitt hjärta.

Kerstin