Mat
läste stormviskarens tråd och känner att jag behöver skriva av mej lite.
Vad är egentligen en sund relation till mat? Jag har ingen aning, de enda jag vet är att jag inte har en.
Mina matvanor är väligt oregelbundna, vissa dagar äter jag hur mkt som helst och andra dagar knappt någonting, dom dagar jag äter lite kommer hungern på kvällen och jag kan inte stoppa mej själv.
Jag vet ju att man inte ska äta på kvällen, men de är ju svårt att somna när magen kurrar.
Jag väger nu ca 75kg och är 160 cm lång, om jag inte minns helt fel så har jag vägt över 85 kg, men jag kan ju såklart inte se min viktnedgång.
Ofta så får jag dåligt samvete när jag ätit, och jag blir glad när jag lyckats hålla mej ifrån att äta. De känns som att jag tänker på mat hela tiden, och såklart på mitt utseende.
Vissa dagar vågar jag knappt gå ut för att jag ser så hemsk ut, andra dagar när jag tagit mej ut får jag ångest när jag ser hur jag ser ut, och de känns som att jag bara vill sjunka geneom marken. De är mkt bättre på sommaren, när de är sommarlov.
Hej, _TheEnd!
Jag tror att den enda reglen för hur man "ska" äta är att det inte finns några regler! Vi är alla olika, fungerar olika, tål olika saker! Det viktiga är att man känner efter hur just man själv mår om man äter på det ena eller andra sättet. Det där med regelbundna måltider, tallriksmodell och allt vad det är är klart överskattat
. Det är inte alls sant för alla - det finns det ingenting som är. Så det är dumt att det där med mat blir så laddat.

igår vräkte jag i mej.. "tricket är att kunna kravla sej upp" jag kan inte …..
*kramar*
Det var igår det. Försök att inte slå på dig själv idag. Försök hålla ut den här dagen … eller den här timmen … eller den här sekunden. Vartenda ögonblick du klarar är en jätteseger att vara stolt över! Ett eller annat återfall är inget att hänga upp sig på i jämförelse.

Jag är ny här och kan skriva under på att jag inte heller har en helt sund relation till mat liksom många (framförallt) tjejer i min ålder.
det jag tycker är en sund relation till mat är när man inte behöver tänka på det, alltså att det inte är livets mittpunkt. Att allt inte kretsar kring mat och vad man ska äta osv.
kram på er alla som kämpar med sockerboven.