Nu är det slut.!
Hej på er alla här inne.
Jag är ny och ska berätta lite om mig och mitt beroende.
Jag heter Susan och ska om 8 dagar fylla 20. Jag har sedan ca 12 års ålder rök eller under det första året så tog jag mest munbloss men sen lärde jag mig vid ca 13 år att ta halsbloss och nu sitter jag här med ont i bröstet och tungt och andas pga av rökningen. Imorgon ska jag till läkaren igen och kolla lungkapasiteten *stavas* Förra läkaren va inte nöjd med resultatet men han sa inte va det va.. :/ Jag har rök 8 år om man ränkar med munblossen och 7 år med halsbloss. Men nu får det vara slut. Jag har haft ont nu från och till i ca 1 år och jag är rädd att jag ska få avsluta mitt liv tidigare om jag fortsätter. Men jag hatar att tänka på att min mamma inte slutar heller eftersom jag bor hemma hos henne och hon röker och jag kommer säkert falla tillbaka men jag vill ju leva. Jag vill så småningom hitta kille och skaffa familj. Men kommer antagligen inte komma tid om jag inte slutar nu. Visst jag har väl inte rökt så många år men jag har då ca rökt 1 paket om dagen. Känner mig hemsk och vill känna mig okej i kroppen. Vill inte ora mig för att dö, eftersom jag vill leva.
// Susan
Önskar dig ett stort lycka till! Har också slutat röka och det var det bästa jag gjort. Så nu är jag både rök och alkoholfri =)
Hoppas det går bra för dig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Stå på dig, Susan-J! Du har redan tagit det viktigaste steget mot att klara det.
Hej Susan-J, Välkommen hit :)
Det är ett starkt beslut och jag hejar verkligen på dig. Jag röker själv och jag vet att det är något jag mycket snart måste ta tag i. En vän till mig sa (han röker själv) att det är inte klokt egentligen, en icke rökare måste tänka hur kan man tända en pinne så många gånger om dagen och bara i princip ta in gift… Det är kanske inte så folk tänker men ändå det är ju rena vansinnet. Men samtidigt så svårt att sluta. Med rätt motiation går det och det känns som du har motivationen . Lycka till och skriv här när det känns jobbigt. Och glöm inte att ta en dag i taget. Tänk inte på morgondagen utan bara för idag ska du inte röka.
/Kia
ps, jag la ditt inlägg i medlemmarnas egna historier gruppen istället hoppas det är ok?
hej och välkommen! Önskar dig lycka till och skicka pepp och stött.