Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettoff-topic
Läst 2524 ggr
kerstinjo
0

Klimakteriebesvär??

Det kan man ju bara inte få när mensen försvann för siså där 10 år sedan. Jag har alltid varit så glad över att jag sluppit undan utan problem. Men tji fick jag!!

Sedan en vecka drabbas jag av värmesvallningar och svettningar när som helst. Och hur som helst.

Pratade med en jobbarkompis om det idag, som glatt sa; "Ånej, så lätt slipper man inte undan".

Glädjedödare tyckte jag och sa att jag skulle nog inte ha pratat med henne. Glad

Men mitt i en vårdplanering så känner jag att det är 200 grader varmt i rummet. *Pust*

Glad i hågen traskar jag iväg till Apoteket och hittar ett naturmedel mot svettningar och svallningar. Med paketet i handen frågar jag damen i kassan om de hjälper och frågade om jag vrkligen kunde ha klimakteriebesvär efter såååå många år?

"Jovisst" säger hon glatt, så var det för mig också. Besvären kom efter 10 år ungefär. Va???

Så nu får jag vara arg, vresig, svettas och svalla som den värsta båt i sjönöd. Bara så ni vet!Glad

Cleaning lady.jpg

Men efter 10-11 år? När ska jag smälta det här då? Om 10-11 år?

Kerstin 

Hoppfull
0

Om man redan haft värmevallningar i snart tio år tror du att man slipper dem då när man väl kommer i klimakteriet? Oskyldig (hahaha… skulle inte tro det va??!)

Hoppas att medlet hjälper!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kerstinjo
0

Jo, du kan alltid hoppas att naturen spelar oss lite dumma spratt ibland. Glad

Kerstin 

korseett
0

ja och nu har du beviset för att du går in i din tredje livsfas nämligen den visas! Grattis får man väl lov att säga då, eller ?

Din kropp har invaggat dig i säkerhet och så helt plötsligt, whom! haha lurad!

kerstinjo
0

*asg*

#3. Sitter här med ett "fånflin", ja nog har jag blivit lurad alltid.

Lättlurad med, eftersom jag trodde det var omöjligt efter 10-11 år.

Sjukvårdsutbildad? Jag? Hoppade nog över den tentan.Skrattande

Kerstin 

kerstinjo
0

#3 Jag blir fortfarand full i skratt när jag läser ditt inlägg.Skrattande

Finns det ingen som tycker det allra minsta synd om mig, när jag har varit såååå lurad?

Fast jag behöver inte drömma om solsemester. Ve o fasa!

Jag behöver inte köpa varma skor. Vilken tur!

Jag har tvärdrag hela tiden, så det luktar alltid fräscht här! Mmmm!!!

Å inte behöver jag några varmare kläder heller. Skrattande

Vilken tur jag har! Eller?Obestämd

Kerstin 

korseett
0

Skrattande vadå tycka synd om? näe då är du på fel ställe *asg*

Nåja liite synd är det om dig men det finns fina resor till arktis nuförtiden som kanske passar damen?

David
0

Jag är mycket villig att följa med dig på en resa till arktis, dock av andra skäl än klimakteriet, men varm är jag ändå. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
0

Skrattande Ni är för härliga!

Kan man ha sandaler och kortärmat på Arktis?Obestämd

Kerstin 

David
0

Sandaler och kortärmat, varför inte? Flört Kan eskimåerna så kan väl vi… Finns säkert någon härlig iskall vak att dyka ner i också, så glöm inte badkläderna.

// David

korseett
0

*asg* vilken rolig tråd det här blev!

kerstinjo
0

# 10

*asg* Ska du följa med mig o David? Lätt packning gäller!Glad

Kerstin 

korseett
0

*packar min lilla necessär* så nu är jag färdig- är ni?

Jag äter ju så mycket fett så jag behöver snart inga kläder jag heller ..

kerstinjo
0

Du, vet du vad? Hela natten har bestått av en dyblöt säng och hemska mardrömmar. Allt i en galopperande hastighet. Jag har blivt utsatt för mordförsök, Amos har dött flera gånger osv, osv. Jätteskoj med rikt nattliv!Skrikandes

Jag ska inte säga att det är det hemskaste jag varit med om, jag har säkert upplevt 1000-tals värre situationer. Men, vad jobbigt det är!!

Försökte ta ett bad i nästan kallt vatten och var genomsvett efter 1 minut. *pust* ringde VC för HJÄLP. Men de var lika kallsinniga som duGlad.

Tyckte jag skulle fortsätta med mina receptfria tabletter och vänta några veckor!! Veckor? Är de inte vid sina sinnes fulla bruk??

Mitt arbetspass skulle börja ikväll, men fick ringa och sjukskriva mig. För klimakteriebesvär!!FörvånadSkäms

Det här är inte SANT!!! För två veckor sedan hade jag skrattat rått och hjärtligt åt något så'nt här. Sjukskriva sig för klimakteriebesvär? *fnys* Så idiotiskt! Det kan man bara inte göra, klimakteriebesvär??

Min packning står redo på thefatet i hallen, när åker vi?

Kerstin 

Hoppfull
0

Du inne på alternativbehandlingar iFokus finns det en tråd för frågor till naturläkare, du skulle ju kunna fråga där om du vill.

*jag tycker jäääätte-synd-om-dig-massor-hela-tiden*

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

SusanneStromstedt
0

Jag tar hormoner och har gjort så i 10 år nu. Fick besvären efter cellgiftsbehandling 1998…

Jag gör uppehåll ibland ,men det tar bara nån vecka så är "helvetet" igång igen. Tur det finns hjälp att få/ Kram

David
0

Kerstin! Vi åker idag!! Puh! Har varit ute och handlat och är genomblöt av svett. Kan vi killar också drabbas av klimateriebesvär tro??

// David

Gronstedt
0

korseett, det finns väl sälspäck att få i Arktis - kan det bli mer LCHF?

korseett
0

Cool sälspäck- jammi!

korseett
0

#16 japp det heter andropaus för män

fettmedkevlar
0

Kan man ha klimakteriebesvär vid 19 års ålder?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

korseett
0

#20 ja det kan du om du går igenom en kemisk klimakterie med hjälp av mediciner. Görs som åtgärd vid minst en gynekologisk sjukdom om den upptäcks så tidigt, endometrios

Om det är svettningar och vallningar annars vid en sådan ålder så är det andra bakomliggande orsaker

David
0

Korseett, tror du att Kerstin åkt utan att säga till oss?? Har inte sett henne på några dagar. Inte skulle hon svika oss?

// David

korseett
0

näe? inte har hon väl det, eller? Hallå där Kerstin, vänta på oss! Eller hon kanske är så varn så hon bor i kylskåpet, trångt att få plats med dator också där.

kerstinjo
0

Nej då, jag försökte men min thefatspackning var för stor, så jag blev stoppad vid flyget.

Istället tog jag mig till stugan och envisades med att maken inte skulle elda.

I går fick jag maginfluensa, så idag ligger jag lågt.

#14, ska kolla sedan.

Kerstin 

kerstinjo
0

Ligger allt lågt idag med. Trött, fryser och känner mig allmänt hängig!

Kerstin 

kerstinjo
0

Men inte idag!Glad Å, jag varken svettas eller svallar eller drömmer mardrömmar.

Packningen har jag lagt på is så länge, tills nästa anfall kommer.

Fast egentligen så är jag bara 27 år Skäms så det kanske var en släng av hysteri?

Eller också fungerar naturpreparatet bra?Obestämd

Kerstin 

Kia
0

*ler* detta blev en rolig tråd mitt i allt elände *ler*…. En jag känner hade enorma svettningar och var helt genomblöt. Jag hade inte fattat hur det kunde vara och usch vad hon lider så jag förstår om du vill ligga i kylen ibland och även kanske i frysen :)

korseett
0

naturpreparatet ska vara riktigt bra sägs det

kerstinjo
0

# 28

Jag tillhör dem som är jätteskeptiska mot naturpreparat. Men jag var helt desperat när jag gick till Apoteket. Det enda som fanns var ett naturpreparat. OK, det fick väl duga då!

Men, det fungerar!!!Glad

Ingen längtan till Antarktis längre!

Kerstin 

Kia
0

Åh vad bra Kerstin då kan du fylla frysen igen med mat då när du inte själv behöver bosätta dig där *ler'